سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹
«چطور زندگی می‌کنیم؟» حاصل ۶ سال زحمت استاد بزرگ صنعت انیمه ژاپن

ده روز تا اکران انیمه جدید هایائو میازاکی، «چطور زندگی می‌کنیم؟» در ژاپن باقی مانده است. انیمه میازاکی در کنار آثار دیوید فینچر، کریستوفر نولان و یورگس لانتیموس از کنجکاوی‌برانگیزترین آثار سال ۲۰۲۳ هستند.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ده روز تا اکران انیمه جدید هایائو میازاکی با نام «چطور زندگی می‌کنیم؟» در ژاپن باقی مانده است. انیمه میازاکی در کنار آثار دیوید فینچر، کریستوفر نولان و یورگس لانتیموس از کنجکاوی‌برانگیزترین آثار سال ۲۰۲۳ هستند.

توشیو سوزوکی مدیر استودیو جیبلی تایید کرد که فیلم میازاکی بیش از ۱۲۰ دقیقه است. چند ماه پیش تی‌یر فرمو، مدیر هنری جشنواره کن به‌سختی تلاش کرد تا میازاکی انیمه تازه خود را به جشنواره کن و بخش رقابتی بفرستد؛ اما کارگردان این اثر تمایلی ندارد که در جشنواره‌ای شرکت کند.

میازاکی و گروهش تصمیم دارند ابتدا انیمه «چطور زندگی می‌کنیم؟» را در ژاپن به نمایش درآورند و سپس در سطح بین‌المللی اکران شود. این سنت تمام آثار میازاکی بوده که ابتدا برای مردم خود آثار را به نمایش بگذارد.

تاریخ اکران انیمیشن در ژاپن ۱۴ ژوئیه است. میازاکی سال ۲۰۱۳ گفته بود تصمیم به بازنشستگی دارد و آخرین اثر او «باد برمی‌خیزد» خواهد بود؛ اما بازنشستگی این هنرمند کوتاه‌مدت بوده است.

انیمه‌های میازاکی تماماً با دست طراحی می‌شوند و همیشه از نظر بصری خیره‌کننده و مورد تحسین صاحب‌نظران است. پروسه ساخت این انیمه از سال ۲۰۱۷ شروع شده و شش سال طول کشیده است.

همچون سایر آثار این هنرمند انتظار می‌رود فیلم‌نامه این اثر اقتباسی از مانگا یا رمانی ژاپنی باشد و یا بعد از اکران شاهد انتشار کتاب‌های آن در بازار ژاپن و تغییر مدیوم سینما به کتاب باشیم. هنوز درباره داستان این انیمه اطلاعاتی منتشر نشده؛ اما اطلاعاتی فاش شده توسط طراح آن می‌گوید داستان این اثر یک روایت خیالی و دراماتیک از زندگی پسر جوانی است که پس از مرگ پدرش، همراه عموی خود زندگی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها