دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
مشارکت بیش از 10 هزار کتابخوان بوشهری در جشنواره ملی کتابخوانی رضوی

بوشهر- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر از مشارکت بیش از 10 هزار کتابخوان بوشهری در دوازهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی تاکنون خبر داد.

حیدر راهب به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود این شمار تا یکم تیر 1402 که آخرین مهلت ثبت‌نام در این رویداد است، افزایش خواهدیافت. علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره و ارسال آثار خود به‌ بخش‌های این رویداد بایستی به وبسایت جشنواره به نشانی razavi.samakpl.ir  مراجعه کنند.

وی ادامه داد: جشنواره کتابخوانی رضوی که عرصه رقابت در ترویج فرهنگ و تبیین سیره و منش رضویدر پیوند با کتاب است، به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با موضوع امام رضا (ع) و امام حسن عسکری (ع) (بخش ویژه) با همکاری دستگاه‌های فرهنگی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر درخصوص اهداف این رویداد فرهنگی توضیح داد: اشاعه و ترويج فرهنگ و معارف ائمۀ‌ معصومين (ع) و آموزه‌های آن به‌ويژه فرهنگ منور رضوي؛ گسترش فعالیت‌های كتابخواني و مطالعه كتاب‌هاي مرتبط با سيرۀ پاك ائمۀ معصومين (ع) به‌ویژه حضرت امام رضا (ع)؛ شناسايي و معرفي كتاب‌هاي فاخر مرتبط با فرهنگ و سيره اهل‌بيت (ع) از طريق انتشار گستردۀ اين آثار و تولید محتوای ادبی و هنری کتاب‏محور ناظر به فرهنگ معصومین (ع) در فضای فرهنگی جامعه اهداف برگزاری جشنواره ملی کتابخوانی رضوی را تشکیل می‌دهد.

وی سپس به بخش‌های این جشنواره اشاره و تصریح کرد: جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در بخش‌های فردی يا گروهي و  خانوادگی، به شیوه دو مکتوب و الکترونیک برگزار مي‌شود که شركت‌كنندگان در جشنواره تنها مي‌توانند در يكي از دو بخش فردي يا گروهي و خانوادگي شركت كنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به منابع دوازدهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی گفت: منابع دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به تفکیک ۴ گروه سنی شامل خردسال، کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال تفکیک شده است که دسترسی به این 9 کتاب از سه طریق خرید کتاب با تخفیف، دریافت امانی کتاب با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و همچنین دسترسی به نسخه الکترونیک در سامانه مسابقات امکان‌پذیر است.  

به گفته وی، منابع این رویداد به تفکیک گروه‌های سنی به این شرح است:

منابع بخش خردسال (زیر ۷ سال): کتاب‌های «مسافران شب برفی» اثر کلر ژوبرت از انتشارات رود آبی و «نادانی دشمن ماست؛ پنج حدیث از امام حسن عسکری(ع)» اثر محمد مهاجرانی از انتشارات جمال.

منابع بخش کودک (۸ تا ۱۲ سال): «اسب چوبی» اثر مجید راستی از انتشارات به‌نشر، «ده قصه از امام حسن عسکری(ع)» اثر مسلم ناصری از انتشارات قدیانی و «بیدار شو بابا» اثر مرضیه جوکار از انتشارات به‌نشر.

منابع بخش نوجوان (۱۳ تا ۱۷ سال): «من ضامن» اثر مصطفی خرامان از انتشارات به‌نشر، «غروب خورشید در سامرا: زندگینامه امام حسن عسکری(ع)».

منابع ویژه بخش جوان و بزرگسال (۱۸ سال به بالا): «آبی‌ها» نوشته سعید تشکری از انتشارات به‌نشر و «ماه در محاق؛ مروری بر اندیشه‌های سیاسی و اخلاقی امام حسن عسکری(ع)» نوشته سعید بهشتی از انتشارات اطلاعات.

راهب تاکید کرد: علاقه‌مندان برای حضور در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی می‌توانند در دو قالب کتابخوانی و هنری در این رویداد شرکت کنند که در قالب کتابخوانی، امکان مشارکت در جشنواره از طریق انتخاب کتاب متناسب با گروه سنی و رشته مورد نظر میسر است.

وی ادامه داد: در قالب هنری نیز افراد در تمامی گروه‌های سنی می‌توانند با استفاده از احادیث منتخب در کتاب «نادانی دشمن ماست؛ پنج حدیث از امام حسن عسکری (ع)» در رشته‌های هنرهای تجسمی، دست‌سازه، داستان و شعر، هنرهای دیجیتال متناسب با علاقه‌مندی خود شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر یادآور شد: از برگزیدگان این جشنواره در دو سطح ملی و استانی با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدي در بخش‌هاي فردي، گروهي و خانوادگي تقدیر به‌عمل می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها