دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
جای جایزه ملی داستان دینی در فضای ادبیات کشورمان خالی است/ ضرورت حمایت ویژه از شعر و داستان

علی‌محمد مؤدب، دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور شعر تاکید دارد که جایزه ملی داستان حماسی طرحی موفق بوده و می‌تواند الگویی شایسته برای برگزاری چنین جایزه‌ای در حوزه داستان دینی باشد.

علی‌محمد مؤدب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به برگزاری سه دوره از جایزه ملی داستان حماسی و رونمایی پوستر دوره چهارم عنوان کرد: ابتکار این طرح متعلق به مرحوم سعید تشکری بوده که دوره‌های قبل را با شایستگی دبیری کرده و توانسته ظرفیت مغفول‌مانده در ادبیات کشورمان را معرفی و بارور کند.

دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور شعر با ارائه پیشنهاد برپایی باشگاه‌های موضوعی در حوزه ادبیات، گفت: برای ارتقای وضعیت ادبیات کشورمان باید نگاه موضوعی و تخصصی به شعر و داستان داشته باشیم و حمایت‌های جدی‌تری از ادبیات انجام شود. آنچه ایرانیان را در تاریخ ماندگار می‌کند ادبیات است و باید در سیاست‌گذاری و اختصاص اعتبار به آن توجه جدی شود.

وی تاکید کرد: ادبیات کم‌هزینه‌ترین و کم‌توقع‌ترین هنر است که به آن بی‌اعتنا شده‌ایم و بودجه‌ اختصاصی این عنصر مهم فرهنگی کمتر از سینما و ورزش است . سیاست‌گذاران فرهنگی کشورمان باید بدانند که ادبیات تنها هنری است که عوالم درونی، تجربه‌ها و اندیشه‌های انسان امروز را تا ابد زنده نگه می‌دارد.

مؤدب همچنین بر ضرورت توجه خاص به ادبیات دینی تاکید کرد و افزود: روح ایرانیان با توحید عجین شده و باید در قالب ادبیات دینداری ایرانیان به درستی روایت شود. در این دوران که برخی قدرت‌های شیطان‌صفت در دنیا به دنبال جداکردن روح دینداری و توحید از زندگی ما هستند باید نویسندگان و شاعران ادبیاتی را خلق کنند که جهان درونی دینداران را معرفی کند و دین را به بهترین شکل ترویج دهد.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها