یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
آغاز ثبت نام مسابقات قرآنی «مدهامتان» در بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری استان آذربایجان‌غربی گفت: مسابقات قرآنی «مدهامتان» در هزار و 400 کانون فرهنگی و هنری استان آذربایجان‌غربی با هدف «مسجد، پایگاه قرآنی» همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

محسن رضایی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامّتان» ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گفت: ثبت نام در این مسابقات قرآنی در هزار و 400 کانون فرهنگی و هنری استان آذربایجان‌غربی نیز همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است.

وی افزود: این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، قرائت ترتیل، اذان، حفظ کل، مکبری، ‌قرائت نماز، مفاهیم، معارف اهل بیت (ع)، حفظ جزء ۳۰ و استعدادیابی برگزار می‌شود.

رضایی ادامه داد: مقاطع سنی کودکان شامل رده سنی زیر هفت سال، نوجوانان شامل رده سنی هفت تا ۱۶ سال و جوانان شامل رده سنی ۱۷ تا ۳۰ سال می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ثبت نام برای شرکت در این دوره از جشنواره مدهامتان از یکم اردیبهشت آغاز شده و تا پایان تیر ماه سال‌جاری ادامه دارد، گفت: علاقه‌مندان جهت اطلاع و شرکت در مسابقات می‌توانند به سامانه بچه‌های مسجد به آدرس bachehayemasjed.ir مراجعه کنند.

رضایی ادامه داد: با توجه به اینکه در زلزله‌های اخیر برخی مساجد روستایی و شهری در مناطق محروم شهرستان خوی دچار آسیب شده به هم دلیل مسجد آقاابراهیم این شهرستان به عنوان کانون ثبت نام فعالان قرآنی انتخاب شده است. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری استان آذربایجان‌غربی با اشاره به هدف اصلی این مسابقات اجرای طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآنی» گفت: یکی از تاثیرات مهم برگزاری ختم قرآن کریم این است که بتوانیم در زیر سایه  کتاب الهی خود و خانواده و جامعه را به سوی تعالی اخلاقی، معنوی و مادی سوق دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها