شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
نمایشگاه کتاب برهم‌زننده تصاویر جعلی رسانه‌های غربی علیه ایران است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، انتخاب تاجیکستان به‌عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب را هوشمندانه ارزیابی کرد و گفت: نمایشگاه کتاب اتفاق مبارکی برای معرفی واقعی تصویر ایران و برهم‌زننده تصاویر جعلی است که علیه ایران ساخته می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران گفت:‌ به نظرم بخش بین‌الملل نیاز به کار بیشتری دارد، از این نمایشگاه به‌عنوان یکی از رویدادهایی که در غرب آسیا حرف اول را می‌زند، انتظار بیشتری می‌رود. امید است بخش نمایشگاهی که در این سطح است بیشتر تقویت شود؛ البته این بخش نمایشگاه، نسبت به سال‌های گذشته فراز و فرودهایی داشته اما نسبت به سال گذشته رو به رشد بوده و حرکت رو به جلویی در این بخش شکل گرفت.

وی درباره حضور تاجیکستان به‌عنوان مهمان ویژه سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران، بیان کرد:‌ تاجیکستان در حوزه فرهنگی و تمدنی ایران قرار دارد؛ هم‌زبان هستم و برای انتشار کتاب تنها کافی است خط عوض شود، بعد خوانش می‌شود؛ به‌عبارت دیگر نیازی به ترجمه ندارد. اگرچه ایرانشناسانی هم در آن کشور حضور دارند که خط فارسی را می‌شناسند و گاهی حتی نیاز به تغییر خط هم نیست.

ایمانی‌پور درباره تاجیکستان به‌عنوان مهمان ویژه سی‌و‌چهارمین نمایشگاه کتاب تهران، عنوان کرد: فکر می‌کنم انتخاب تاجیکستان به‌عنوان مهمان ویژه، به‌دلیل ظرفیت‌های درخور توجه فرهنگی و زبانی، حرکت هوشمندانه‌ای بود. اگر بتوانیم به‌صورت متقابل در نمایشگاه‌های تاجیکستان حضور داشته باشیم و این تبادلات را گسترش دهیم حتما در روابط فرهنگی دو کشور موثر خواهد بود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به تأثیر برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران در تصویرسازی درست از ایران، گفت: واقعیت این است، قابی که در نمایشگاه کتاب مشاهده می‌کنیم قاب شوق‌انگیزی است؛ به‌عنوان فعال حوزه بین‌الملل از سیاه‌نمایی و هراس‌های بی‌موردی که از ایران ساخته شده مطلع هستیم. چنین تصویری از نمایشگاه کتاب که جوانان ایرانی با شوق و انگیزه برای خرید کتاب، به نمایشگاه کتاب می‌آیند، بسیاری از سیاه‌نمایی‌هایی که درباره ایران شکل گرفته گرفته را از بین ببرد.

انتخاب تاجیکستان به عنوان مهمان ویژه، هوشمندانه بود
وی ادامه داد: در قلب تهران، نمایشگاهی برگزار می‌کنیم که برای ورود به آن حساسیتی وجود ندارد؛ اگر آنچه که درباره ایران ترسیم می‌کنند درست است، پس این قاب چیست؟! بهترین شیوه برای نشان دادن نشاط در جامعه چنین تصویرها و رویدادهایی است؛ تا علاوه بر اینکه به مسئله کتاب و کتابخوانی در کشور کمک می‌کند، اتفاق مبارکی برای معرفی واقعی تصویر ایران و برهم‌زننده تصاویر جعلی است که علیه ایران ساخته می‌شود. ساعت‌هایی تلویزیون، زنده نمایشگاه را پوشش می‌دهد و این یعنی هیچ تصویر ساختگی وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها