چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
حضور کتاب‌فروشان در نمایشگاه بیش از کتاب‌فروش به نفع مخاطب بود

مدیر انتشارات قدیانی با اشاره به اجرای ایده خلاقانه برگزاری نمایشگاه مجازی در کنار نمایشگاه حضوری گفت: حضور کتابفروشان در این رویداد، فرصتی ایده‌آل را برای دسترسی مخاطبان به کتاب‌های ناشران و نویسندگان در کل کشور فراهم کرده بود.

نادر قدیانی، مدیر انتشارات و کتابفروشی قدیانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره حضور کتابفروشان در بخش مجازی نمایشگاه کتاب 1402 اظهار کرد: وضعیت دسترسی مخاطبان به کتاب از طریق سامانه مجازی نمایشگاه کتاب تهران در دو دوره سی‌و‌سوم و سی‌و‌چهارم تسهیل شد و باید برای اجرای این ایده خلاقانه، یعنی پیوند سامانه نمایشگاه مجازی و سامانه خرید از کتاب‌‌فروشی به دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه کتاب تبریک گفت.
 
قدیانی با بیان اینکه بیش از 20 سال قبل در دنیا روش‌های مختلفی برای تحویل کتاب وجود داشت، اظهار کرد: دهه 70 که برای آشنایی و پژوهش درباره کتاب کودک و نوجوان به خارج از کشور سفر و به نمایشگاه‌‌هایی مانند فرانکفورت و بولونیا می‌رفتم، شاهد بودم، وقتی کتابی را می‌خواستم، آن ناشر برای سفارش مسافران، موجودی می‌گرفت و کتاب مخاطب را در محل هتل تحویل می‌داد. هنوز در ایران کتابفروشی‌های مستقل، جز در محل کتابفروشی نمی‌توانند به مخاطبان خدمات بدهند. سامانه خرید از کتاب‌فروشی این امکان را فراهم می‌کند تا مردم هرکتابی می‌خواهند؛ از طریق کتابفروشان سفارش دهند و آن‌ها کتاب را ارسال یا تأمین کنند.

رئیس اسبق اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران گفت: بیش از اینکه ناشران و کتابفروشان در 10 روز نمایشگاه کتاب، بفروشند و فعالیت اقتصادی کنند؛ حضور کتابفروشان در این رویداد، فرصتی ایده‌آل را برای دسترسی مخاطبان به کتاب‌های ناشران و نویسندگان در کل کشور فراهم کرده بود. کتابفروشان، باتجربه حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران و حضور در سامانه مجازی خرید از کتابفروشی می‌توانند بهره‌برداری‌های بسیار حرفه‌ای در این زمینه داشته باشند؛ بنابراین از بنیانگذاران سایت خرید از کتابفروشی تشکر می‌کنم و آینده روشنی را برای کتاب‌فروشان مستقل عضو سامانه خرید از کتاب‌فروشی پیش‌بینی می‌کنم.  

قدیانی با تأکید ایجاد محل مطلوب برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران از سوی متولیان بیان کرد: نمایشگاه کتاب تهران و استقبال از این رویداد فرهنگی نشان داد، مردم خواستار خرید و خواندن کتاب هستند؛ 33 سال است مردم را در نمایشگاه کتاب تهران می‌بینیم، اما متأسفانه هنوز یک محل تخصصی برای برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وجود ندارد. مصلا محل برگزاری نماز است؛ علاوه‌براین با وجود پله‌های متعدد، مکان مناسبی برای تردد مردم نیست. اما یک مرکز تخصصی مشابه محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی واقع در سئول، بهترین مکان برای برگزاری نمایشگاه کتاب است.
 
وی با تأکید بر برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در محل استاندارد گفت: یکی از پیشنهاد‌ها تکمیل هرچه سریع‌تر مجموعه نمایشگاهی «شهر آفتاب» است؛ این محل نیز هنوز آماده برگزاری یک رویداد تخصصی مانند نمایشگاه کتاب نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها