سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
نمایشگاه قرآن به صورت فصلی در زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: یکی از اولویت‌های امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، برگزاری نمایشگاه قرآن به صورت فصلی و به میزبانی شهرستان‌های تابعه است.

امراله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با اشاره به برنامه‌های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه قرآن و عترت اظهار کرد: تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی از برنامه‌های این اداره کل است.

وی با اشاره به اجرای طرح محافل بزرگ قرآنی به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان اضافه کرد: اجرای این طرح از سال قبل آغاز شده و با استقبال خوبی از اعضای کانون‌های مساجد مواجه شده است.

حسنی با اشاره به برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم افزود: اجرای این طرح توسط کانون‌های مساجد پیگیری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین از اجرای طرح تلاوت روزانه یک صفحه قرآن کریم در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در این حوزه خبر داد و گفت: همچنین طرح تلاوت نور در قالب تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم نیز از دیگر طرح‌هایی است که توسط کانون‌های مساجد اجرا می‌شود.

وی از اجرای طرح تفسیر قرآن کریم در بین الصلاتین خبر داد و افزود: در تلاش هستیم که امسال این طرح در همه مساجد اجرا شود.

حسنی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزاری نمایشگاه قرآنی به صورت فصلی و به میزبانی شهرستان‌های تابعه است، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با معرفی و فروش محصولات فرهنگی و هنری زمینه برای تقویت اقتصاد فرهنگ را فراهم سازیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش استان زنجان برای اجرای برنامه‌های قرآنی با استفاده از ظرفیت دارالقرآن‌های آموزش و پرورش و کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا فعالیت‌های قرآنی در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری با پیوند مسجد و مدرسه در مناطق مختلف استان اجرا شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها