چهارشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
تدوین کتابچه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در زنجان/ پیگیری 5 مسئله مهم فرهنگی در استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در قالب کتابچه در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است، گفت: بر اساس وظایفی که برای هریک از دستگاه‌ها در قالب این نقشه تعیین شده مباحث فرهنگی را پیگیری خواهیم کرد.

امراله حسنی در گفت‎گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال«مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود زیرمجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد تحقق این شعار باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌‌های پیش‌بینی شده این اداره کل در سال جاری افزود: امسال پیگیر اجرای نقشه مهندسی فرهنگی استان بر اساس سند رونمایی شده در سال قبل خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در قالب کتابچه در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است، اضافه کرد: بر اساس وظایفی که برای هریک از دستگاه‌ها در قالب این نقشه تعیین شده مباحث فرهنگی را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در برش استانی زنجان، پنج مسئله کمبود فضا، مکان و امکان تعاملات مناسب فرهنگی و اجتماعی، تضعیف بنیان خانواده و کاهش جمعیت، ضعف کارکردی موجود در فرهنگ عمومی و کاهش نشاط اجتماعی، غفلت از هویت تاریخی، هنر ایرانی و تمدن اسلامی، کم توجهی به فرهنگ کار، تولید و اقتصاد دانش بنیان مطرح شده است و 193 برنامه و فعالیت دستگاهی در قالب کتابچه تهیه شده است.

حسنی با اشاره به اینکه حمایت از فعالان و هنرمندان و نویسندگان از برنامه‌های این اداره کل در سال جاری است، افزود: یکی از برنامه‌های این اداره معرفی و فروش محصولات فرهنگی و هنری برای تقویت اقتصاد فرهنگ در سال جدید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به برخی از برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده برای سال جاری گفت: برگزاری رویداد مد و لباس همزمان با عید سعید فطر در مرکز عمارت زرین به مدت 2 روز و برگزاری جشنواره ترک زبانان در اواسط اردیبهشت ماه از اهم برنامه‌های این اداره کل در سال جدید است.

وی افزود: برگزاری جشنواره ملی پانتومیم در اواسط تیرماه و برگزاری کارگاه‌های این جشنواره ملی از هفته آینده، برگزاری جشنواره موسیقی، جشنواره تئاتر استانی و جشنواره رضوی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در سال جاری اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها