جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷
برگزیدگان اولین فراخوان جایزه سالانه گفتمان مهدویت مشخص شدند

مسئول موسسه اندیشه و تمدن شیعه از پایان ارزیابی آثار وارده اولین فراخوان جایزه سالانه گفتمان مهدویت خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری شاهرودی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، ضمن تبریک فرارسیدن بهار قرآن و معنویت، گفت: با عنایات الهی و الطاف اهل‌بیت علیهم‌السلام، اولین فراخوان جایزه سالانه گفتمان مهدویت در نکوداشت مرجع عالیقدر حضرت آیةالله العظمی صافی گلپایگانی اعلام شد و با استقبال خوب نویسندگان، محقّقان و ادبا و شعرای ارجمند، آثار بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف پژوهشی، ادبی، هنری و ... به دبیرخانه این کنگره ارسال شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به حجم بالای آثار ارسالی به دبیرخانه، ارزیابی‌ها تا ۲۵ شعبان‌المعظم به طول انجامید که سه نفر از نویسندگان و شعرا به طور مشترک برگزیده این جایزه شدند.

این استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: منظومه ظهور مقدس که سال ۱۴۰۱ به‌عنوان جلد پنجم منظومه بزرگ «حماسه امام و مردم» سروده استاد محمد علی پاکدل که به چاپ رسیده، از برگزیدگان این جایزه است. همچنین کتاب «انتظار فرج» اثر محمدتقی شاکر، برگزیده دیگر این جایزه سالانه است.

اکبری شاهرودی اضافه کرد: محمد شهبازیان دیگر برگزیده این جایزه سالانه است که با مقالاتی، همچون «تحلیل بر روایت اصبغ بن نباته» از منظر آيت الله العظمی صافی گلپایگانی و مقاله «مبانی انتظار مقاومتی» در این فراخوان شرکت کرده بود.

دبیر مسئول موسسه اندیشه و تمدن شیعه تاکید کرد: ان‌شاءالله مراسم تجلیل از برگزیدگان این فراخوان پس از ماه مبارک رمضان در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد و فراخوان سال جدید نیز با حضور بیشتر محققان، پژوهشگران، شعرا و داستان‌نویسان در اواخر پاییز سال ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها