یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
کتاب «تنها گریه‌کن» یکی از بهترین الگوهای مردمی‌سازی است

سیداحمد عبودتیان دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، با بیان اینکه کتاب «تنها گریه‌کن» یکی از بهترین الگوهای مردمی‌سازی است، این کتاب را برای مطالعه در ایام نوروز پیشنهاد کرد.

سیداحمد عبودتیان، دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره پیشنهاد مطالعه خود برای ایام نوروز به مخاطبان، گفت: برای علاقه‌مندان به حوزه‌های انقلابی و بصیرتی کتاب «الغارات» را که نخستین‌ بار «ابراهیم بن محمد ثقفی کوفی» از علمای بنام شیعه نگاشته و از کهن‌ترین منابع موجود در رابطه با نیمه‌ی دوم حکومت امیرالمؤمنین (ع) به‌ شمار می‌رود را با توجه به اینکه در در جنگ ترکیبی کنونی باید هوشیار باشیم پیشنهاد می‌شود مطالعه کنند.

دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت برای عموم مردم و نیز در حوزه الگوهای موفق مردمی‌سازی گفت: شاید یکی از کتاب‌هایی که خود من نیز استفاده کردم، لذت بردم و مورد تقریظ مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته کتاب «تنها گریه کن» است.

عبودتیان با اشاره به موضوع و خلاصه‌ای از کتاب گفت: مادر شهید محمد معماریان الگوی کامل میدان‌داری یک زن در محلات قم است که توانسته کمک‌های مردم قم و جاهای مختلف را جمع کند و جبهه را پشتیبانی کند.

دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با بیان اینکه وقتی می‌گوییم جنگ را مردم اداره کردند فکر می‌کنیم تعارف است افزود: کتاب «تنها گریه کن» ابهت و میدان‌داری این زن را نشان می‌دهد که واقعه شهادت فرزندش در کنار کارهایی که می‌کند کوچک است در واقع اوج کتاب، رشادت و میدان‌داری مادر شهید معماریان است که توانسته مشارکت‌های سازنده‌‌ مردم و هم‌محلی‌های خود را در کارهای خیر مردمی و اجتماعی به میدان آورد؛ پیشنهاد می‌شود در این ایام اگر فرصتی فراهم شد این کتاب مطالعه شود.
 

به گزارش ایبنا، کتاب تنها گریه کن نوشته اکرم اسلامی، روایت زندگی اشرف سادات منتظری مادر شهید محمد معماریان است که در انتشارات حماسه یاران به چاپ رسیده است.

بخشی از این کتاب به مبارزات انقلابی خانم منتظری در قم و تهران می‌پردازد و نمایی کلی از سیمای زنی مجاهد را نشان می‌دهد که نقشی پررنگ و ستودنی در پیرزوی انقلاب داشت. بخش دوم کتاب به خاطرات مادر از زمان جنگ و شهادت فرزند دلبندش محمد و همچنین فعالیت‌های این مادر برومند پس از جنگ  و مشارکت‌های سازنده‌اش در کارهای خیر مردمی و اجتماعی اختصاص دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها