شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
ششمین نمایشگاه کاغذ و مقوا تیر‌ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود

ششمين نمايشگاه تخصصی بين‌المللی كاغذ، مقوا، كارتن، فرآورده‌های سلولزی و ماشين‌آلات مربوطه ۱۴ تا ۱۷ تیر ۱۴۰۲ در محل دائمی نمايشگاه‌های بين‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

رضا امیدی، رئیس ششمين نمايشگاه تخصصي بين‌المللی كاغذ، مقوا، كارتن، فرآورده‌های سلولزی و ماشين‌آلات مربوطه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، از برگزاری این رویداد در 14 تا 17 تیر 1402 خبر داد و گفت: رويكرد نمايشگاه ششم، توسعه صادرات محصولات سلولزی و ورود دانش و فناوری‌‌‌های نوين با هدف بهره‌مندی مصرف‌كنندگان از دستاوردهای جدید در این حوزه است.
 
وی با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت ايران و شركت سهامی نمايشگاه‌های بين‌المللی تهران، مجوز نمايشگاه را حدود 7 ماه زودتر از تاريخ برگزاری برای اين نمايشگاه صادر کردند، افزود: این موضوع فرصت بسيار خوبی را براي برنامه‌ريزي دقيق‌تر و بهينه نمايشگاه، هماهنگي‌هاي صنفی و برنامه‌ريزی شركت‌ها براي حضور و بهره‌مندی از نمايشگاه تخصصي فراهم کرده است.
 
امیدی ادامه داد: از سوی دیگر رايزنی با شركت‌ها و فعالان صنعت سلولزی در ساير كشورها برای مشاركت و بازديد هياتی از نمايشگاه نیز در این بازه زمانی به راحتی امکان‌پذیر است.
 
وی با اشاره به مشارکت و همکاری تشكل‌های صنفی مرتبط با حوزه کاغذ و مقوا در نمايشگاه تخصصی کاغذ و مقوا عنوان کرد: این موضوع دستاوردهاي متقابلی را به مراه داشته است و اميدواريم باتوجه به فرصت زمانی خوب موجود، همكاري‌ها گسترش پيدا كند تا موجب بهره‌مندي هرچه بيشتر اعضا را فراهم کند.
 
به گفته امیدی، نتیجه این موضوع رشد و توسعه  هرچه بهتر اين صنعت استراتژيک در سطح منطقه، توسعه صادرات كالا و خدمات مرتبط، ورود دانش، فناوری و مواد اوليه و محصولات مورد نياز است.
 
وی همچنین به رایزنی با کشورهای دیگر برای حضور هیات‌های بازدیدکننده خارجی، توضیح داد: باتوجه به برنامه‌ريزی‌های انجام شده برای فعاليت‌های برون مرزی نمايشگاه، در گام اول با شركت نمايشگاهی «الفجر» امارات متحده عربی تفاهم‌نامه همكاری منعقد شده است.
 
امیدی تاکید کرد: در این زمینه برگزاری نخستین پاويون تخصصي ايران و اعزام هيات تجاری بازاريابی و سرمايه‌گذاری صنعت سلولزی در شهر دبی در اواخر ارديبهشت‌ماه سال ١٤٠٢ با مجوز و حمايت مالی سازمان توسعه تجارت ايران برنامه‌ريزی شده است.
 
وی همچنین به استقبال جمعی از شركت‌ها و فعالان این صنعت برای برپایی غرفه‌ و حضور هيات تجاری، گفت: اميدوارم چنین رویکردی، منجر به حضور شركت‌های خارجی و ورود هيات تجاری به نمايشگاه تخصصی ايران شود؛ همچنین اميدواريم این موضوع ارتباطات و همكاري‌های خوب تجاری را برای شركت‌های ايرانی به همراه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها