شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
همه شهرهای زنجان کتابخانه دارد/ عضویت 50 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به فعالیت 100 باب کتابخانه عمومی در استان زنجان گفت: همه شهرهای استان زنجان کتابخانه دارد.

ایرج صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در حال حاضر ۱۰۰ باب کتابخانه در استان زنجان فعال است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به مشارکت خوب خیرین در بحث کتابخانه‌سازی افزود: بزرگترین کتابخانه خیرساز کشور در زنجان واقع شده است.

صادقی همچنین به تفاهم‌نامه کتابخانه‌های عمومی با ادارات نیز اشاره و اظهار کرد: در تعدادی از ادارات استان، کتابخانه مشارکتی تاسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه از کل کتابخانه‌های عمومی استان 18 باب مشارکتی است، گفت: این کتابخانه‌ها در نقاط شهری و روستایی خدمت‌رسانی می‌کنند. هیچ شهر بدون کتابخانه در استان نداریم.

صادقی با بیان اینکه همه روستاهای بالای 2 هزار و 500 نفرجمعیت هم کتابخانه دارند، افزود: در زنجان فقط دو روستا داریم که بالای 2 هزار و 500 نفر هستند و کتابخانه ندارند. در تلاش هستیم برای آنها هم کنابخانه ایجاد کنیم.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در مجموع 50 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت دارند، بیان کرد: میزان مراجعه ماهانه به کتابخانه‌های عمومی 200 هزار نفر است.

وی با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ بحث مطالعه جایگاه خوبی در کشور دارد، گفت: یکی از سیاست‌های کتابخانه‌های عمومی، افزایش سرانه مطالعه در استان است.

صادقی با اشاره به تاسیس کتابخانه های سیار در روستاهای فاقد کتابخانه عمومی افزود: علاوه بر این برای افزایش کارکرد کتابخانه‌های عمومی برنامه‌های فرهنگی جانبی نیز در این مراکز اجرا می‌شود که با استقبال خوبی هم مواجه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها