پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
ژرفای ناشناخته و دور از دسترس بخشی از تاریخ لرستان را در کتاب «مستوفی لرستان» بخوانید

سیدیدالله ستوده گفت: کتاب «مستوفی لرستان» تاریخ برهه‌ای از لرستان را نشان می‌دهد که شوربختانه آنچنان که باید به این برهه پرداخته نشده است و بازخوانی و واکاوی این اسناد، امکان دستیابی به ژرفای ناشناخته و دور از دسترس بخشی از تاریخ لرستان را به خوبی فراهم آورده است.

سید یدالله ستوده، دبیر بازنشسته، پژوهشگر اسناد تاریخی و مدیرمسوول انتشارات شاپورخواست در گفت‌و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: «جنگ‌های اخیر اعراب» اثر مارک لینچ با ترجمه دکتر حسن جزایری، «نانوشته‌های لرستان» پژوهشی از سیدمحمد سیف‌زاده، کتاب دو جلدی «روزگار نیاکان ما» با عنوان فرعی گذری بر تاریخ سیاسی اجتماعی ایل پاپی، «فرماندهی خلیج‌فارس» با عنوان فرعی تاریخ جنگ جهانی دوم در ایران و عراق ترجمه حسن جزایری از جمله کتاب‌های نشر شاپورخواست در سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.
 
وی افزود: «مقصود جهان» با عنوان فرعی سفرنامه محمودمیرزا قاجار با تصحیح و تعلیقات سیدیدالله ستوده و محمد محمدی اصل، «خشم و کین در طلب سازمانی جدید» با عنوان فرعی خاورمیانه در آشوب و اغتشاش از میدان تحریری داعش به قلم روبرت فور سایت ورث و ترجمه حسن جزایری، «فرهنگ عامه لکی» با عنوان فرعی ردپایی از پیشینیان به قلم مهدی زینی اصلانی از دیگر کتاب‌های نشر شاپورخواست در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.
 
ستوده اثر دیگری به قلم خود با نام «مستوفی لرستان» و با عنوان فرعی لرستان به روایت اسناد را کتابی خواندنی از انتشارات شاپورخواست عنوان کرد و گفت:  این کتاب، تاریخ برهه‌ای از لرستان را نشان می‌دهد که شوربختانه آن چنان که باید به این برهه پرداخته نشده است و بازخوانی و واکاوی این اسناد، امکان دستیابی به ژرفای ناشناخته و دور از دسترس بخشی از تاریخ لرستان را به خوبی فراهم آورده است.
 
این پژوهشگر اسناد تاریخی «لرستان به روایت اسناد» با مقدمه و پژوهشی از دکتر روح الله بهرامی را دیگر اثر این انتشارات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد.
 
وی افزود: «سپیده دم در آبادان» با عنوان فرعی تجاوز انگلیس-شوروی به ایران که به وقایع جنگ جهانی دوم و اشغال شمال و جنوب ایران توسط متفقین می‌پردازد، از آثار دیگری است که در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از این انتشارات عرضه می‌شود و کتابی خواندنی است که خواندن آن را به دوستداران حوزه تاریخ پیشنهاد می‌کنم.
 
انتشارات شاپورخواست در راهرو ۱۵ و غرفه ۴۴۲ در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد.
 
سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از 21 اردیبهشت تا 31 اردیبهشت به صورت فیزیکی و مجازی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها