پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
برپایی خیمه مجازی هنرمندان و نویسندگان و معرفی کتب عاشورایی در زنجان

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: «خیمه هنرمندان و نویسندگان» زنجان به صورت مجازی و با همکاری جهاد دانشگاهی در محل حوزه هنری به مدت 5 شب برپا و کتب عاشورایی در آن معرفی می‌شود.

امیر نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای برپایی هرچه باشکوه‌تر مراسمات و آئین‌های ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حسین‌ ابن علی (ع)، حوزه هنری زنجان برنامه‌های خود را در فضای مجازی اجرایی می‌کند.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌های مجازی حوزه هنری تا آخر ماه محرم ادامه خواهد داشت، افزود: در همین راستا «خیمه هنرمندان و نویسندگان» زنجان به صورت مجازی و با همکاری جهاد دانشگاهی در محل حوزه هنری به مدت 5 شب  برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برپایی این خیمه از امشب آغاز می‌شود، افزود: در این خیمه مجازی علاوه بر شعرخوانی به معرفی کتاب‌های عاشورایی و آثار هنری عاشورایی تولید شده در شاخه‌های مختلف هنری پرداخته می‌شود.

نعمتی با بیان اینکه انتشار فراخوان دلنوشته «اگر من کربلا بودم...» برای مقاطع سنی مختلف به صورت رقابتی از دیگر برنامه‌های حوزه هنری به مناسبت ماه محرم است، اضافه کرد: مشارکت در برگزاری پنجمین سوگواری ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان، انتشار و توزیع پوستر خوشنویسی با موضوع حماسی و محوریت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: از جمله برنامه‌های ویژه این ایام طراحی و تولید آثار تجسمی با محوریت تولید محتوا برای این ایام، تولید و پخش کلیپ‌های تصویری از مراسم عزاداری و مدیحه‌سرایی‌های بومی و محلی، رونمایی از مجموعه تصویرسازی از وقایع و صحنه‌های واقعه کربلا است.

وی گفت: تولید و عرضه کلیپ با موضوع حضرت علی‌اصغر(ع) با عنوان «عطش» در فضای مجازی و در صورت امکان و همکاری پخش از طریق شبکه اشراق و  تولید مستند 6 قسمتی با عنوان «حبیب» که به معرفی شعرای فقید آئینی مطرح استان می‌پردازد نیز از دیگر برنامه‌های حوزه هنری در این ایام است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها