شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
تنوع و خلاقیت مهمترین ویژگی نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم، تنوع و خلاقیت را مهمترین ویژگی نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دانست و از عزم این اداره‌کل برای جلب شرکت عمومی در این جشنواره سخن گفت.

حجت الاسلام و المسلمین امیرعطاءاله جباری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، درباره فعالیت‌های این اداره‌کل برای برپایی نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: با هدف تبلیغ و اطلاع رسانی جشنواره کتابخوانی رضوی، غرفه‌ای را در نمایشگاه قرآن و عترت استان برپا کرده‌ایم تا با کتب منتخب در نهمین دوره این جشنواره را معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه این اقدام فرهنگی، مذهبی برای آشنایی عموم مردم با فرهنگ و سیره عملی اهل بیت عصمت و طهارت صورت گرفت، اضافه کرد: این غرفه مانند سال گذشته دارای بخش‌های نابینایان، کودک و نوجوان، بزرگسال و همچنین بخش برگزاری مسابقه ویژه جشنواره کتابخوانی رضوی بود و کتابداران و کارشناسان ستادی به ارائه خدمات کتابخانه‌ها و دستاوردهای فرهنگی آن و همچنین تشویق مراجعه‌کنندگان به امر مطالعه می‌پردازند.
 
جباری یادآور شد: کارشناسان اداره کل و کتابداران، در نمایشگاه قرآن و عترت بیش از 1000 نسخه بروشور معرفی منابع نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را میان غرفه‌داران و علاقمندان به کتاب در نمایشگاه توزیع کرده‌اند.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: در این دوره تنوع و خلاقیت بیشتری را در جشنواره شاهدیم به طوری علاوه بر کتاب‌هایی با موضوع امام جواد (ع)، مخاطبین می‌توانند از منابع آزاد و مورد علاقه نیز کتاب انتخاب کنند.

جباری با قدردانی از مشارکت اداره‌کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری قم، ستاد اقامه نماز جمعه، آستان مقدس حضرت معصومه (س) و موسسه کتاب خوب، در همکاری با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، برای برگزاری این جشنواره تصریح کرد: این اداره کل برای شرکت عموم مردم در این مسابقه ملی، تمام تلاش و نیروی خود را برای برگزاری باشکوه این جشنواره با همراهی مسئولین و دستگاه‌های اجرایی به کار خواهد گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در پایان ابراز امیدواری کرد بتوانند در برگزاری هرچه بهتر جشنواره خانواده محور کتابخوانی رضوی در استان قم از همه امکانات موجود بهره گیری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها