جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
توسعه صادرات صنعت چاپ با تسهیلات ویژه دولتی محقق می‌شود

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ معتقد است؛ «توسعه صادرات صنعت چاپ و بسته‌بندی مشروط به فراهم کردن تسهیلات ویژهای از طرف بخش دولتی است.»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، هومن محمدی، صادرکننده نمونه صنعت چاپ در ۲ سال متوالی و نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ: «همانطور که می‌دانید بيست و نهم مهرماه روز ملی صادرات شناخته و معرفی شده است؛ انتخاب روز ویژه صادرات در تقویم ملی ضمن افزایش توجه به کلیت موضوع موجب ترويج فرهنگ صادرات در جامعه اقتصادي،  نوجوانان و دانشجویان کشور می‌شود و آن‌ها را به سمت کارآفرینی صادراتی هدایت خواهد کرد.
 
 با توجه به تحریم‌های اقتصادی و غیرعادلانه بودن رقابت در بازارهای بین المللی برای ایرانیان، ارج نهادن به صادرگنندگانی که با فعالیت خود به منظور رفاه ملت و کشور در دشوارترین شرایط برای ارزآوری تلاش می‌کنند بسیار به‌جا و پراهمیت است.
 
در این روز تقدیر از صادرکنندگان برتر نه تنها به منزله خسته نباشید به این بزرگواران است، بلکه موجب افزایش انگیزه و حس رقابت برای ماندگاری در این جایگاه و یا رسیدن به این درجه رفیع می‌شود.  امیدوارم که مسئولان هم با درک اهمیت توسعه صادرات در چشم‌انداز اقتصادی کشور، به‌صورت جدی‌تر در رفع موانع و مشکلات فعالان صادراتی در حوزه‌های صادراتی اقدام کنند.
 
توسعه صادرات صنعت چاپ و بسته‌بندی مشروط به فراهم کردن تسهیلات ویژه‌ای از طرف بخش دولتی است. کاهش هزینه‌های تولید و زنجیره تامین به بازنگری در حقوق عوارض گمرکی برای واردات مواد اولیه و واسطه‌ای نیاز دارد. دولت باید روش‌های حمایت از تولیدکنندگان داخلی از محدودسازی صنایع زیردستی به تسهیلات حمایتی و مشوق‌های نوین در تولید تبدیل کند. حمایت‌های محدودکننده طی ۴۰ سال گذشته نه‌تنها موجب ارتقاء کیفیت و کمیت در محصولات چاپ و بسته‌بندی نشده بلکه موجب افزایش قیمت تمام شده و عدم رقابت کیفیتی و قیمتی تولیدات این صنعت در عرصه‌های بین‌المللی شده است.
 
نوسازی تجهیزات برای تولیدات مطابق با استانداردهای بازارهای هدف بسیار مهم و مستلزم دریافت تسهیلات ویژه متناسب با توان باز پرداخت فعالان این صنعت است. تعدیل تعدد مجوزهای صادراتی و تسهیل در سرعت تحویل سفارشات به مشتریان خارجی از دیگر موارد مورد نیاز توسعه صادرات کالای چاپی است.
 
ایجاد واحدهای کنترل کیفیت، تحقیق و پژوهش، بازاریابی صادراتی، اخذ گواهینامه‌های استاندارد، استفاده از مواد اولیه و فرآیند تولید مطابق با استاندارهای سلامت و محیط زیست و پایدار نیز باید در تولیدات صادرات فراهم شوند.
 
طی ۲۰ سال گذشته در مجتمع چاپ و بسته‌بندی هودیس پارس همواره در راستای استانداردسازی محیط و فرآیندها به منظور تولیدات صادرات‌محور و با کیفیت سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و در حال حاضر ۲۵ درصد از تولیدات ما صادراتی هستند. گزینش صادرکننده نمونه صنعت چاپ در ۲ سال متوالی از بزرگ‌ترین افتخارات اینجانب و مجموعه هودیس است.
 
در پایان روز ملی صادرات را به کلیه صادرکنندگان تبریک می‌گویم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها