دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
اهدای 38 هزار نشریه مازادکتابخانه ملی به کتابخانه های بزرگ

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با هدف بازگرداندن منابع اهدایی به چرخه اطلاع‌رسانی، 38 هزار و 503 نسخه نشریه را در اسفندماه سال 1401 به کتابخانه‌های بزرگ کشور اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با هدف بازگرداندن منابع اهدایی به چرخه اطلاع‌رسانی، 38 هزار و 503 نسخه نشریه را در اسفندماه سال 1401 به کتابخانه‌های بزرگ کشور اهدا کرد.

در پی مکاتبه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با کتابخانه‌های بزرگ کشور فهرستی از نشریه‌های مازاد بر‌نیاز موجود در مخزن شماره 2 مبادله و اهدا، این سازمان برابر با 47 هزار و 389 نسخه نشریه برای بهره‌برداری جامعه پژوهشی در اختیار یازده نهاد کتابخانه‌ای در سراسر کشور قرار گرفت.
 
براساس این گزارش، مکاتبه‌های انجام شده با مراکزی چون معاونت فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، نهاد کتابخانه‌های عمومی، معاونت فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و کتابخانه آیت‌الله مرعشی، کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ، کتابخانه و موزه ملی ملک، سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی مکاتبه انجام شده است. 
 
همچنین فهرست مجموع نشریه‌های مازاد سازمان در دومین جلسه مجمع عمومی روسای کتابخانه‌های بزرگ کشور (مکتب) در اختیار اعضا قرار گرفت و بر همین اساس؛ 4 هزار و 934 نسخه نشریه به کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، 234 نسخه نشریه به کتابخانه و موزه ملی ملک، تعداد 18 هزار و 803 نسخه نشریه به سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، 173 نسخه نشریه به کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، 847 نسخه نشریه به مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی و تعداد 603 نسخه نشریه به کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران اهدا شد.
 
پس از انتخاب منابع توسط اعضای مکتب، فهرست منابع باقی مانده در اختیار مراکزی که طی دو ماه اخیر برای دریافت منابع اهدایی به مخزن مبادله و اهدا مراجعه کرده بودند؛ قرار گرفت. مراکز اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی نیز در میان مراکز دریافت‌کننده منابه اهدایی سازمان بودند و  12 هزار و 909 نسخه از نشریات این سازمان را انتخاب و دریافت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها