سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
نشست هم اندیشی بانوان نویسنده و فعال فرهنگی استان برگزار شد

نشست هم‌اندیشی جمعی از بانوان نویسنده و فعال فرهنگی استان با هدف بررسی فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌روی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی بانوان، در کتابخانه مرکزی ایلام برگزار شد.

به‌ گزارش‌ خبرگزاری‌کتاب ایران(ایبنا) در ایلام، نشست هم‌اندیشی جمعی از بانوان نویسنده و فعال فرهنگی استان، با حضور سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی؛ فریده الیاسپوریان، مدیرکل دفتربانوان استانداری؛ کمری‌، مدیرکل‌ دفتر اجتماعی استانداری، زهرا جمالی، فرمانده بسیج بانوان سپاه‌ امیرالمومنین؛ مهناز همتی، مدیرکل اداره استاندارد استان ایلام در کتابخانه مرکزی ایلام برگزار شد.

در این جلسه فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی در حوزه فعالیت‌‌های فرهنگی و هنری بانوان در سطح استان و راهکارهای برون‌رفت از مشکلات و موانع موجود برای ایجاد هم‌افزایی بیشتر، بررسی شد.

در ادامه استفاده از ظرفیت‌های جامعه زنان استان برای تولید محتوا در زمینه زنان و خانواده؛ بهره‌گیری از ابزارهای فضای مجازی به‌عنوان یکی از ابزارهای موثر در امر جهاد تبیین؛ تاکید بر نقش کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان پایگاه مناسب فرهنگی اجتماعی در روند توسعه فرهنگی جامعه؛ تلاش برای تبیین جایگاه زنان و نظام خانواده در اسلام؛ حمایت موثر از بانوان نویسنده و مولف استان؛ راهکارهای توزیع و نشر تولیدات فکری، فرهنگی و هنری بانوان و انتقال یافته‌های علمی آن‌ها به جامعه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه شاهدخت حیدری، زهرا فتحی و بتول میرزایی سه تن از نویسندگان و مولفان استان در اظهار‌نظرهایی مهمترین مسائل و مشکلات پیش روی فعالیت خود را بیان و راهکارهایی برای برون رفت از وضعیت موجود را ارائه دادند.

همچنین‌ زینب‌عباسی، مسئول کتابخانه پیامبر اعظم(ص) ایلام و رقیه شفیعی، مسئول بخش نابینایان کتابخانه مرکزی به بیان مشکلات کتابخانه های عمومی و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح استان پرداختند.
 

                      

                       

                        
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها