یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
خلأ حضور ناشران حوزه مقاومت در نمایشگاه‌های بین‌المللی احساس می‌شود

قادر آشنا در جریان بازدید از انتشارات سوره مهر با اشاره به اهمیت حضور ناشران انقلاباسلام و دفاع مقدس در نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: باید تلاش کنیم تا ناشران در این حوزه حضور مؤثرتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری  کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، عبدالحمید قره‌داغی؛ مدیرعامل انتشارات سوره مهر دراین بازدید با اشاره به برنامه‌ها و تولیدات این انتشارات گفت: تاکنون با برنامه‌‌ریزی‌هایی که صورت گرفته توانسته‌ایم در 7 دوره برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به‌عنوان ناشر برگزیده انتخاب شویم.

تمام تلاش ما این است که آثار ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به شکل مناسب و ویژه عرضه شود و اعتقاد داریم سهم خود را در این حوزه پررنگ‌تر کنیم.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نیز در این دیدار با اشاره به چاپ و توزیع کتاب در کشور گفت: اگر بخواهیم به توزیع به‌عنوان یک ویترین مناسب برای عرضه کتاب در کشور توجه کنیم باید قبل از چاپ کتاب به فکر توزیع و مخاطب آن باشیم.

آشنا در ادامه گفت: برای توسعه نشر ایران در عرصه بین‌الملل باید بازارهای جهانی و کشورهای اطراف که با تمدن و فرهنگ ما نزدیکی دارند را از دست ندهیم. اکنون بیش از گذشته خلأ حضور ناشران در حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در نمایشگاه‌های بین‌المللی احساس می‌شود. باید تلاش کنیم تا ناشران در این حوزه حضور مؤثرتری داشته باشند.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با اشاره به آثار ایرانی قابل‌عرضه در نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: نگاه ما باید به‌گونه‌ای باشد تا عناوین کتاب‌های ایرانی به زبان‌های دیگر چاپ و منتشر شود. کشورهای اطراف ما به‌شدت به این حوزه علاقه‌مند هستند.

قائم‌مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ادامه گفت: انقلاب اسلامی مبنای فعالیت‌های ما است که با حوزه دفاع مقدس و مقاومت معنا پیدا می‌کند. در بخش بین‌الملل به دنبال آن هستیم تا فضای رقابتی برای ناشران ایجاد کنیم تا به شکل مناسب آثار و کتاب‌های ایرانی در آن سوی مرزها عرضه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها