شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
مسابقه کتاب‌نویسی خانوادگی با موضوع امام رضا (ع) برگزار می‌شود

معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، مسابقه کتاب‌نویسی خانوادگی با موضوع امام رضا (ع) را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) هرساله زائران بسیاری به پابوسی امام رضا (ع) مشرف می‌شوند و با کوله‌باری از آموخته‌ها و خاطرات به وطن باز می‌گردند. بسیاری از این مطالب می‌تواند دست‌مایه فیلم، نمایشنامه، کتاب و مقالات بسیاری باشد و طیف گسترده‌تری از زائران از این گنجینه بهره‌مند شوند. چنانچه این تجربیات جدی گرفته شده و مدون شوند، می‌تواند کمکی برای واحد فرهنگی آستان آن امام همام باشد که در ارائه و تولید محصولات فرهنگی خود از آن‌ها بهره گیرد.
 
بر این اساس و برای ترویج فرهنگ مطالعه، فرهنگ تفکر، فرهنگ کار گروهی در خانواده و اصلاح سبک زندگی خانواده با رویکرد تمدن نوین اسلامی طرح «مسابقه بزرگ کتاب‌نویسی خانوادگی» با مشارکت اعضای خانواده مورد توجه و عنایت علمی و پژوهشی معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی قرار گرفت.
 
در این طرح با مشارکت پدر، مادر، برادر و خواهر یک کتاب به نگارش درمی‌آید. به تعداد اعضای خانواده فصول کتاب متغیر خواهد بود. به‌عنوان مثال کتاب خانواده پنج نفره، پنج فصل خواهد داشت.
 
اهداف طرح «مسابقه بزرگ کتاب‌نویسی خانوادگی»
از مهمترین اهداف این طرح می‌توان به «افزایش زمان فکر و اندیشه جمعی خانواده با موضوعات علوم دینی، معارف رضوی و فتارهای ارزشی و اسلامی»، «ارتقاء مهارت‌های اندیشه جمعی در اعضای خانواده پیرامون موضوعات زندگی رضوی»، «کمک به انس خانواده‌ها به مطالعه کتاب و منابع دینی»، «افزایش آگاهی عملی خانواده‌ها با علوم و دانش رضوی»، «برگزاری نمایشگاه از آثار خودجوش زائران» و «ارائه الگویی برای دیگر شهرهای زیارتی» اشاره کرد.
 
ویژگی‌های آثار ارسالی
- طراحی جلد و صفحات به هر شکل ممکن حتی با استفاده از نقاشی.
- شناسنامه اثر.
- یک مقدمه کوتاه از روند تهیه کتاب.
- فهرست.
- جنس نمونه کتاب می‌تواند کاغذ، پارچه، فلز و یا هر چیز دیگری باشد.
- قطع کتاب به دلخواه تهیه شود.
- مشارکت همه اعضای خانواده یک امتیاز برای ارزیابی است.
 
علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت razavi.aqr.ir  برای ثبت‌نام و دریافت دفترچه راهنما اقدام و پس از طی کردن مراحل تدوین، دلنوشته‌ها و آثار تولیدی خود را از طریق صندوق پستی 35351-917 به واحد مدیریت فرهنگی آستان قدس رضوی ارسال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها