دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
شهروندان داخل نمایشگاه کتاب از مترو پیاده می‌شوند/ پيش‌بينی 10 هزار فضای پارک خودرو و اتوبوس در نمايشگاه «شهر آفتاب»

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداری تهران در بازديد عملياتی خود از «شهر آفتاب» كه به همراه مديران اجرايی اين معاونت برگزار شد، گفت: عمليات انتهايی آماده‌سازی مکان جدید نمايشگاه بين‌المللی کتاب تهران در اين محل در حال انجام و انبوه فعاليت‌‌ها در تمام بخش‌ها اعم از ترافيكی، عمرانی و خدمات شهری به صورت سه‌شيفته در اين مجموعه در دست اجرا است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از شهرنوشت، سیدجعفر تشکری‌هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداری تهران امروز از «شهر آفتاب» بازدید کرد. 

مهندس سیدجعفر تشکری‌هاشمی در حاشیه این بازدید عمرانی گفت: مدیریت شهری در بخش‌های مختلف با تمام توان در تلاش است و فاز نخست زیرساخت‌های حمل‌ونقلی از جمله آماده‌سازی مترو در دستور کار این معاونت قرار دارد. علاوه بر برگزاری جلسه‌های هفتگی و انجام سرکشی‌های مستمر، روند پیشرفت این پروژه به‌صورت روزانه در حال پیگیری است.

وی با اشاره به این‌که بخش زیادی از عملیات عمرانی این پروژه از جمله ایجاد سه راهی در ایستگاه متروی شاهد، نصب سوزن مرکب در این نقطه و نازک‌کاری ایستگاه متروی «شهر آفتاب» در دست انجام است، اظهار کرد: همین‌طور ایجاد راه‌های دسترسی پارکینگ‌ها و پایانه‌های مورد نیاز حمل و نقل عمومی در این مجموعه، به سرعت مراحل تکمیل خود را می‌گذراند.

مهندس تشکری‌هاشمی با بیان این‌که خبر خوش مدیریت شهری برای مردم عزیز پایتخت در شروع سال 95، راه‌اندازی نمایشگاه بین‌المللی جدید تهران است، افزود: با توجه به این‌که انتظار می‌رود جابه‌جایی بازدیدکنندگان از نمایشگاه عمدتاً از طریق مترو، به عنوان بهترین مُد حمل‌ونقلی انجام شود، ظرفیت بسیار خوبی در این بخش پیش‌بینی شده است.

وی با اعلام این‌که ایستگاه متروی «شهر آفتاب» درست در داخل نمایشگاه بین‌المللی جدید تهران پیش‌بینی شده و عموم شهروندان با استفاده از مترو و با حداقل زحمت به‌راحتی می‌توانند از نمایشگاه دیدن کنند، عنوان کرد: علاوه بر این، ناوگان‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی در قالب شبکه‌ای گسترده، مسافران را از نقاط مختلف شهر به نمایشگاه منتقل خواهند کرد.

معاون شهردار تهران درباره پیشبینی فضای پارک خودرو در محل جدید نمایشگاه بین‌المللی تهران، افزود: فضای پارک مناسب برای خودروهای شخصی و عمومی در نظر گرفته‌شده و به این منظور، 10 هزار محل توقف برای خودروهای سواری و علاوه بر آن، 300 محل توقف برای اتوبوس‌ها پیش‌بینی شده است.
 
تشکری هاشمی همچنین در گفت‌وگوی خود با این سایت، با بیان این‌که در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب خدمات ویژه‌ای برای معلولان و جانبازان به لحاظ دسترسی به حمل ونقل عمومی تدارک دیده می‌شود، گفت: با توجه به این‌که حد فاصلی بین پارکینگ‌ها تا محل برگزاری نمایشگاه وجود دارد، امکانات حمل‌ونقلی ویژه برای دسترسی به سالن‌های برگزاری نمایشگاه برای این قشر و سالمندان مهیا می‌شود.

وی با بیان این‌که خط متروی حرم مطهر – پرند در سه فاز به بهره برداری خواهد رسید، بیان کرد: فاز نخست این خط حد فاصل ایستگاه شاهد در شمال بهشت زهرا(س) – شهر آفتاب ابتدای اردیبهشت‌ماه و تا قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گفته معاون شهردارتهران، فاز دوم این پروژه تا فرودگاه امام خمینی (ره) نیز با اولویت بهره‌برداری در دست احداث است. در عین حال که همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب تمامی تمهیدات حمل و نقلی اعم از تاکسی و اتوبوس در این مسیر در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.

تشکری‌هاشمی افزود: برای برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب از 8 نقطه شهر تهران تدارک خط ویژه اتوبوس دیده شده که به شهروندان خدمات‌رسانی خواهد کرد. در عین حال که از محل ایستگاه شاهد و حرم مطهر نیز ایستگاه‌های تاکسی مهیا خواهد بود.
به گفته معاون شهردار تهران برای اتوبوس‌هایی که از شهرستان‌ها به نمایشگاه می‌آیند تدارک پارکینگ دیده شده و امیدواریم با امکانات ویژه حمل ونقلی که تدارک دیده شده رضایت شهروندان را جلب کنیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها