چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
پنجمین دفتر شعر آبتین منتشر می‌شود

بکتاش آبتین پنجمین دفتر شعرش را با عنوان «در میمون خودم پدربزرگم» و از سوی نشر نگاه در دست انتشار دارد. وی این مجموعه را ادامه کارهای پیشین خود می‌داند.-

آبتین در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) توضیح داد: پنجمین مجموعه شعرم از سوی نشر نگاه و با عنوان «در میمون خودم پدر بزرگم» در دست انتشار است.

وی گفت: این دفتر دربرگیرنده 50 قطعه شعر سپید است که بیشتر طی دو یا سه سال اخیر سروده شده‌اند. همچنین شعرهای این مجموعه در سه بخش مضامین عاطفی، اجتماعی و مرگ‌‌اندیش هستند.

چهارمین مجموعه شعر این شاعر زمستان گذشته و با عنوان «پتک» راهی بازار نشر شد.

آبتین درباره تفاوت پنجمین مجموعه شعرش با این دفتر اظهار کرد: «در میمون خودم پدربزرگم» ادامه همان مجموعه «پتک» به حساب می‌آید و تفاوت چندانی به‌ویژه در حوزه زبان میان شعرهای این دو مجموعه دیده نمی‌شود، شاید این تفاوت تنها از منظر تاریخ سرایش و جدیدتر بودن شعرهای مجموعه پنجم دیده شود. 

وی در پایان افزود: عنوان کتاب نیز برگرفته از نام یکی از شعرهای این مجموعه با همین عنوان است.

بکتاش آبتین متولد 1353 در تهران است و در حوزه تولید فیلم کوتاه نیز فعالیت می‌کند. این شاعر از میانه دهه 70 تاکنون چندین مجموعه شعر منتشر کرده است.

«مژه‌ها، چشم‌هایم را بخیه کرده‌اند»، «و پای من که قلم شد نوشت برگردیم»، «خلوت» و «پتک» عنوان دیگر دفترهای شعر منتشر شده این شاعر هستند.

دفتر شعر «در میمون خودم پدربزرگم» در 71 صفحه و از سوی نشر نگاه در دست انتشار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط