شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
سود 1.8 میلیارد دلاری از فروش کتاب‌های صوتی در آمریکا

انجمن ناشران صوتی آمریکا در گزارش سالانه خود اعلام کرد، فروش کتاب‌های صوتی در سال 2022، 1.8 میلیارد دلار در ایالات متحده، درآمد ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیوز، انجمن ناشران صوتی ایالات متحده در گزارشی که اول ژوئن منتشر شد، اعلام کرد؛ درآمد کتاب‌های صوتی در بازار آمریکا با 10 درصد رشد در سال 2022 به 1.8 میلیارد دلار آمریکا رسیده و این یازدهمین سالی است که رشد فروش کتاب در این قالب دو برابر می‌شود.

 انجمن تحقیقاتی ادیسون، سالانه از مصرف‌کنندگان کتاب، نظرسنجی می‌کند و نتیجه نظرسنجی به‌عنوان راهنمای صنعت پیشرو برای الگوهای بازار ایالات متحده درباره گرایش‌های مصرف‌کننده کتاب‌های صوتی در نظر گرفته می‌شود.

بار دیگر، داده‌های انجمن تحقیقاتی ادیسون نشان می‌دهد، بازار کتاب‌های صوتی در حال گسترش است، به‌طوری که 53 درصد از بزرگسالان آمریکایی که مورد بررسی قرار گرفتند به یک کتاب صوتی گوش داده بودند، و این میزان در مقایسه با 45 درصد در سال 2022، 7درصد افزایش یافته است. این انجمن اشاره می‌کند که 140 میلیون آمریکایی از مجموع جمعیت 334.2 میلیون نفر، سعی کرده‌اند حداقل به یک کتاب صوتی گوش دهند.

طبق گزارش StatShot، سال 2022 که اخیرا انجمن ناشران آمریکایی منتشر کرده است، سهم صوتی دیجیتال از بازار نشر کتاب ایالات متحده 10.4 درصد است و در مقابل، نسخه‌های فیزیکی - صوتی با سهم 0.2 درصد به سرعت درحال کاهش است.
 

طبق این گزارش، صنعت نشر کتاب ایالات متحده آمریکا در سال 2022،  28.10 میلیارد دلار در صنعت آمریکا تولید داشته که در مقایسه با سال 2021، 2.6 درصد کاهش داشته است.

جالب است بدانید که با وجود سال‌ها رشد دو رقمی فروش کتاب‌های صوتی، این شاخص در حد 9 تا 11 درصد باقی مانده و در سال 2022 به 10.4 درصد رسیده است.

انجمن تحقیقاتی ادیسون در ماه فوریه، 1000 مصاحبه آنلاین انجام داد و در نتیجه نظرسنجی از شهروندان 18 ساله و بالاتر ایالات متحده مشخص شد افراد، حداقل در یک‌سال، یک کتاب صوتی کامل را گوش داده‌اند.

همچنین مشخص شد در یک‌سال عضویت در خدمات کتاب‌های صوتی افزایش یافته است، به‌طوری که 38 درصد از شنوندگان اعلام کرده‌اند که مشترک حداقل یکی از این خدمات هستند. 56 درصد از شنوندگان کتاب‌های صوتی کمتر از 45 سال سن دارند و این رقم در سال 2020، 52 درصد است.

70 درصد از افراد، موافق این موضوع بودند که کتاب‌های صوتی انتخاب خوبی برای آرامش است، در حالی‌که بسیاری از تحقیقات دوران کرونا درباره موضوع استرس و تاثیر گوش دادن به کتاب‌های صوتی متمرکز شده‌اند.

این گزارش نشان می‌دهد که با بازگشت زندگی به روال قبل از کرونا، مصرف کتاب‌های صوتی افراد نیز افزایش یافته است.

یکی از مواردی که عدد آن نسبت به قبل از کرونا کاهش نیافته است، تعداد والدینی است که می‌گویند کودکانی دارند که به کتاب‌های صوتی گوش می‌دهند. 56 درصد از شنوندگان کتاب‌های صوتی که فرزند دارند، معتقدند که فرزندانشان نیز به کتاب‌های صوتی گوش می‌دهند.

همچنین سریع‌ترین ژانرهای در حال رشد در این پژوهش، کتاب‌هایی با موضوعات طنز، غیرداستانی و رمانتیک بوده و داستان‌های علمی-تخیلی و تخیلی-فانتزی به‌عنوان دو ژانر بزرگ پرمخاطب باقی مانده‌اند.

میشل کاب، مدیر اجرایی انجمن ناشران صوتی می‌گوید: «صنعت کتاب‌های صوتی سال قدرتمند دیگری را پشت سر گذاشته است که مردم همچنان به کشف کتاب‌های صوتی و درک اهمیت آن‌ها در آگاهی و سرگرمی کودکان و بزرگسالان ادامه می‌دهند. خوشحالیم که اعضای ما به سرعت برای تطبیق با تغییرات تولید در طول کرونا تلاش کردند و با وجود چالش‌ها به افزایش در دسترس بودن عناوین ادامه دادند؛ نتیجه این تحقیق، یک داستان مثبت است که از به اشتراک آن هیجان زده‌ایم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها