پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
پیش‌بینی بازدید 7 میلیون نفر از نمایشگاه کتاب/ برگزاری 4 ویژه‌برنامه در افتتاحیه غرفه مهمان ویژه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار وزیر فرهئگ تاجیکستان پیش‌بینی کرد، بازدید از سی‌و‌چهارمین نمایشگاه کتاب تهران به 7 میلیون نفر برسد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، در نخستین روز از سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، زلفیه دولت‌زاده، وزیر فرهنگ جمهوری تاجیکستان با همراهی نظام‌الدین زاهدی، سفیر تاجیکستان در ایران، با محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسراحمدوند، رئیس سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
اسماعیلی در این دیدار با اشاره به اینکه استقبال از نمایشگاه کتاب در دوره‌ گذشته بیش از 5 ‌میلیون نفر بود، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از 7 میلیون نفر از نمایشگاه بازدید کنند. فضای مسقف نمایشگاه 125 هزار متر است.

احمدوند در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور تاجیکستان به‌عنوان مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه گفت: فرهنگ مشترک ایران و تاجیکستان بر یک اصل است؛ بنابراین امیدواریم با حضور تاجیکستان در نمایشگاه کتاب تهران این پیوندها مستحکم‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان به خوبی برگزار شد، عنوان کرد: نمایشگاه کتاب تهران یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های بزرگ در دنیا است که مردم نیز از آن به خوبی استقبال می‌کنند.
 
در ادامه این دیدار، دولت‌زاده با ابراز خوشحالی از حضور در ایران بیان کرد: امیدواریم این‌گونه همکاری‌ها ادامه داشته باشد.
 
 

زاهدی، سفیر تاجیکستان نیز ضمن تشکر از میزبانی خوب کشور ایران در نمایشگاه کتاب گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در ایران رویداد بسیار مهمی است که نشان از توجه و علاقه‌مندی مردم ایران به فرهنگ دارد. اگر در جامعه، سلامت معنوی وجود داشته باشد دورنمای آن جامعه بسیار روشن خواهد بود.

وی با اشاره به حضور تعداد زیادی از ناشران کشور تاجیکستان در سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: اینکه تاجیکستان امتیاز مهمان ویژه را کسب کرده است این امکان را فراهم می‌کند، همکاری‌ها و داد و ستدهای فرهنگی بیشتری بین دو کشور اتفاق بیفتد و بستری برای تعاملات بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه حتی اگر در طول سالیان گذشته، همکاری‌های سیاسی بین دو کشور، کمرنگ شده باشند، اما همکاری‌های فرهنگی رنگ نباخته‌اند و این در کشورهای هم‌زبان طبیعی است. تلاش داریم در این نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی را به نمایش بگذاریم.

سفیر تاجیکستان به برخی از برنامه‌های افتتاحیه غرفه تاجیکستان اشاره کرد و گفت: چهار برنامه در موضوعات مختلف اجرا می‌شود  که چشم‌انداز ایران و تاجیکستان، نگاهی به ادبیات معاصر تاجیکستان در دوران استقلال ‌رونمایی از کتاب دانشنامه زبان تاجیکی و شب شعر ایران و تاجیکستان ازجمله این برنامه‌ها است. امیدواریم روز‌های خاطره‌انگیز در سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه رقم بخورد.
 
به گزارش ایبنا؛ وزیر فرهنگ تاجیکستان با همراهی یاسر احمدوند، رئیس سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران، در روز اول از نمایشگاه بازدیدی از غرفه مکتب حاج قاسم و غرفه تاجیکستان به عمل آورد و در افتتاحیه مردمی نمایشگاه شرکت کرد.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها