یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
برگزاری این جشنواره فرصتی برای گردهمایی شاعران آذری زبان از هر دین، قوم و مذهبی است

دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی رضوی در سومین جلسه گردهمایی اعضا ستاد دبیرخانه این جشنواره گفت: برگزاری این جشنواره فرصتی برای گردهمایی شاعران آذری زبان از هر دین، قوم و مذهبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در استان آذربایجان‌غربی، سومین جلسه گردهمایی اعضا ستاد دبیرخانه هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی رضوی، یکشنبه(14 اسفندماه) با حضور بحرعلی محمودی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، سعید سلیمان‌پور، دبیر علمی هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی رضوی، قلیزاده علیار، مسئول جمع‌آوری اشعار داخلی و خارجی، پدرام رحمانی به‌عنوان ناظر، حسن لاهوتی، مدیر مسئول موسسه فرهنگی دارالحافظین سراج استان، خدیجه رستمی‌نژاد، مسئول امور رسانه و مطبوعات، رضا علافی سلماسی، مسئول روابط عمومی و تبلیغات جشنواره در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی برگزار شد.

محمودی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در ابتدای این جلسه گفت: مردم استان ارادت ویژه‌ای به اهل بیت‌(ع) دارند و حمایت‌ بسیار خوبی برای استمرار برگزاری جشنواره بین‌المللی «شعر رضوی» به زبان ترکی داشته‌اند.

وی افزود: هدف از برگزاری جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل‌بیت‌(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی است.

این مسئول بیان کرد: بنیاد بین‌المللی فرهنگی‌هنری امام رضا‌(ع) با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی به‌مناسبت دهه کرامت، هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی- آذری را برگزار می‌کند.

در ادامه این نشست سعید سلیمان‌پور، دبیر علمی هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری نیز در این جلسه نیز با بیان اینکه تا به امروز 36 اثر ارسال شده، گفت: از این تعداد 26 اثر داخلی از شهرهای ارومیه، مشهد، سراب، مراغه، مرند، قم، سلماس و ماکو و 7 اثر از کشورهای خارجی آذربایجان، ترکیه و عراق ارسال شده است.

وی ادامه داد: پرداختن به سیره و معارف رضوی، برداشت شاعرانه از روایات و معارف آسمانی زیارت‌نامه امام رضا‌(ع)، فضائل، مناقب و مدایح رضوی، پرداختن به احادیث و روایات رضوی و همچنین سیره و معارف مرتبط با حضرت فاطمه معصومه‌(س) از محور‌های این دوره از جشنواره است.

سلیمان‌پور افزود: ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا‌(ع) و فرهنگ رضوی در سطح جامعه ازطریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، شناسایی، معرفی و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با آن حضرت، فرآوری محتوای تولیدی جشنواره‌ برای انتشار در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی و حمایت از شاعران مذهبی و آیینی در حوزه زبان‌های غیرفارسی از اهداف این جشنواره است.

دبیر علمی هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی رضوی در ادامه با اشاره به شرایط شرکت در این جشنواره، گفت: هر شاعر  مجاز به ارسال حداکثر 5 اثر به دبیرخانه جشنواره است و شاعران مقیم خارج از کشور می‌توانند آثار خود را به همراه فرم تقاضای شرکت، به رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در محل زندگی خود تحویل داده، یا از طریق فضای مجازی به نشانی الکترونیکی دبیرخانه ارسال کنند.

وی افزود: دبیرخانه جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری اجازه دارد که آثار دریافتی را در قالب مجموعه شعر و با درج نام شاعر منتشر کند.
 


به گزارش ایبنا؛ اطلاع‎رسانی جشنواره از طریق تارنمای شمس توس به نشانی shamstoos.ir و فرآیند ثبت‎نام و ارسال اثر از طریق پورتال portal.shamstoos.ir  انجام می‎شود. و شاعران مقیم خارج از کشور می‌توانند آثار خود را به همراه فرم تقاضای شرکت در جشنواره به دفاتر رایزنی‌های فرهنگی یا سفارت جمهوری اسلامی در آن کشور تحویل دهند و یا از طریق سامانه http://portal.shamstoos.ir  و آدرس ایمیل  razavifestival.sht@gmail.com  و از طریق پیام‌رسان‌ واتس آپ به شماره 09149682149 ارسال کنند.

در پایان این جلسه ابلاغ اعضای ستاد هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی رضوی تحویل داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها