دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
اربعین مقدمه‌ای برای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی است/ امروز با جنگ روایت‌ها مواجهیم

ایمانی‌پور بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری با جنگ روایت‌ها روبه رو هستیم و متأسفانه ما هم در این روایت‌ها ضعیف عمل کردیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) آیین اختتامیه هشتمین جایزه جهانی اربعین امروز ۱۷ بهمن ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و میهمان داخلی و خارجی در حسینیه الزهرا(س) این سازمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی سخنانی کوتاه در این سازمان اظهار کرد: هدف اصلی جایزه جهانی اربعین بازنشر این رویداد جهانی است که توسط رسانه‌های مختلف در قالب توطئه سکوت یا تحریف آنطور که باید و شاید معرفی نمی‌شود‌ واقعه مهمی که هرسال تکرار می‌شود و چهره رحمانی اسلام را نشان می‌دهد.

او با اشاره به جریان اسلام هراسی که در دنیا به راه افتاده است افزود: حضرت زینب(س)، وظیفه اصلی اش جهاد تبیین و جهاد روایت بود و ما به تاسی از از او باید در این فریضه فعال باشیم. جهادی که رهبری هم تاکید فراوانی بر آن دارند.

ایمانی‌پور بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری با جنگ روایت‌ها روبه‌رو هستیم و متأسفانه ما هم در این روایت‌ها ضعیف عمل کردیم. برای مثال در روایت مراسم اربعین به جای تأکید بر موضوعاتی مانند مودت، برادری، مساوات و احسانی که در این سفر رخ می‌دهد، همه روایات را به سمت مشکلات حمل و نقل برده‌ایم و این روایت غلطی است.

او ادامه داد: حضرت زینب(س) اجازه نداد روایت ناصوابی از واقعه عاشورا صورت بگیرد و او واقعه عاشورا را چیزی جز حماسه حسینی نمی‌دانست. 

او به بیان رهبری که روایت اربعین را آیت عظمای الهی می‌داند اشاره کرد و گفت: ما امیدواریم در این مسیر قدم درستی برداریم و آنچه که مسلم است این است که اربعین مقدمه‌ای برای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی است که در گام اول انقلاب به آن سمت حرکن خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها