جمعه ۱۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۴
سپاهی یونسی: آرزو دارم نوجوانان کتاب‌های خوب بخوانند

عباسعلی سپاهی‌يونسي از شاعران خراسانی است. او ترجیح می‌دهد تعطیلات نوروزی را به استراحت بگذراند تا انرژی تازه‌ای برای سرودن شعر به دست آورد. او برای نوجوانان آرزو مي‌کند تا در صلح و صفا زندگی کنند و کتاب‌های خوب بخوانند.

ایبنا نوجوان: این شاعر حوزه‌ی کودک و نوجوان و بزرگ‌سال به خبرنگار ما گفت: چون علاوه بر سرودن شعر، خبرنگار هم هستم، ترجیح می‌دهم در تعطیلات نوروز استراحت کنم و برای انجام کارهای بهتر تجدید قوا کنم.

او درباره‌ی کتاب‌هایی که از سفرها و تعطیلات نوروزی‌اش نوشته است گفت: شاید نتوانم کتاب خاصی را نام ببرم؛ اما روبه‌رو شدن با مکان‌های تازه و دیدن چیزهای جدید در کار شاعر و نویسنده بی‌تأثیر نیست. شاید نتوانيم در همان لحظه که در سفر هستیم یا با چیزی تازه مواجه می‌شویم مطلبی نو بنویسیم؛ اما دیدن و شنیدن و ارتباط با محیط، بر کار نویسنده اثر مستقیم می‌گذارد.

شاعر مجموعه‌ي «خسته نباشي خداجان» برای نوجوانان آرزو کرد تا در صلح و صفا زندگی کنند؛ چون در جنگ‌هایی که بزرگ‌ترها به راه می‌اندازند، بی‌گناه‌ترین موجودات، بچه‌ها هستند. او همچنین آرزومند است که کودکان و نوجوانان مطالعه کنند و ارزش کتاب‌های مفیدی را که به آن‌ها کمک می‌کند  چیزهای تازه یاد بگیرند، بدانند.

شاعر اهل روستاي «يونسي» از خاطرات دوران نوجوانی‌اش نيز گفت: زادگاه من اکنون کتاب‌خانه دارد؛ اما زمانی که من نوجوان بودم دسترسی به کتاب‌خانه نداشتم و آرزو می‌کردم به شهرهای اطراف محل زندگی‌ام بروم تا بتوانم از کتاب‌خانه‌ها و کتاب‌فروشی‌ها کتاب تهیه کنم. 


«عباسعلي سپاهي‌يونسي» علاوه بر نوشتن داستان و سرودن شعر، در ترجمه‌ي كتاب نيز دستي دارد. «ای کاش او بیاید (امام مهدی (عج)»، «جبهه در یک آلبوم»، «طفلکی آقای سیر» و «پریا خونشون کجاست؟» نام تعدادي از كتاب‌هاي اين شاعر و نويسنده‌ي فعال است. او همچنین اين‌روزها چند کتاب برای کودکان و نوجوانان در دست چاپ دارد که به زودي به بازار کتاب می‌آیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط