سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۰
بار ديگر «جامعه‌شناسي 22 خرداد»

مولف كتاب «جامعه‌شناسي 22 خرداد» از چاپ ششم اين اثر توسط مرکز پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی صدرا خبر داد و گفت: اين اثر در چاپ ششم با تغييراتي در فصل نخست، دوم و پنجم منتشر خواهد شد./

پرويز اميني، نويسنده حوزه علوم سياسي، با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: دوره دهم انتخابات رياست جمهوري و حوادث بعد از آن را بايد جزو مهمترين رخدادهاي انقلاب اسلامي از آغاز تاكنون دانست كه در كنار درس‌ها و عبرت‌هاي فراوان، تصوير واقعي‌تري يا به اصطلاح زيرپوستي‌تري از جامعه ايران را بازتاب داد كه مي‌توان در پرتو شناخت اين پديده، تحليل خود از واقعيت‌ها را تحقيق و  نسبت درست‌تري با‌ آينده برقرار كرد.

وي افزود: استفاده حداكثري از انتخابات و حوادث بعد از آن منوط به اين است كه تحليل جامعي از آن در اختيار باشد و تا حد مقدور زواياي گوناگون اين موضوع مورد توجه قرار گيرد.

اميني با اشاره به بخش‌هاي مختلف كتاب و تغييرات آن ادامه داد: فصل نخست كتاب به «جامعه‌شناسي آراي» توجه دارد و در آن تلاش شده با رويكرد جامعه‌شناسي و جامعه‌شناسي سياسي، آراي انتخابات در چهار بخش شامل «آراي چهل ميليوني»، «آراي خاموش»، «آراي 5/24 میلیونی » و «آراي 2/13 میلیونی» بررسي و ارزيابي شوند كه در پرداخت بيشتر، نمودارها و جداول صندوق آراي در چاپ ششم به آن اضافه شده است.

اميني با اشاره به فصل دوم و تغييرات آن گفت: اين فصل با عنوان «تقلب؛ جامعه‌شناسي يك واقعيت يا يك دروغ» انگاره تقلب را از منظر جامعه‌شناسي مورد توجه قرار داده  كه در چاپ ششم كتاب موضوع تقلب با استفاده از تئوري «انتشار یا هنجار‌آوري» به بحث و تحليل گذاشته مي‌شود.

مؤلف كتاب ادامه داد: فصل سوم «رفتارشناسي گروه‌هاي سياسي» را تبيين و تحليل مواضع و رفتارهاي سياسي جناح‌هاي سياسي كشور در انتخابات دهم را مطرح مي‌كند و فصل چهارم يكي از مهمترين فرضيه‌ها درباره انتخابات و حوادث بعد از آن را يعني «انقلاب رنگي»مورد توجه قرار مي‌دهد كه رويكردي جامعه‌شناختي و سياسي به صورت توامان دارد.

اميني با اشاره به فصل پنجم كه «مديريت رهبري در انتخابات نهم و حوادث بعد از آن» را مطرح مي‌كند، افزود: اين بخش به مديريت فتنه اشاره دارد كه در تغييرات چاپ ششم نيز به «جامعه‌شناسي فتنه» در دل مديريت رهبري می‌پردازد.

اميني در پايان گفت: شمارگان اين كتاب تاکنون از مرز 25000 نسخه عبور کرده است و چاپ جديد درقطع رقعي در 376 صفحه از سوي «مركز پژوهش‌هاي فرهنگي و اجتماعي صدرا» در شمارگان احتمالی 10000 هزار نسخه منتشر و روانه بازار نشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط