چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۵
ارايه بيش از 20 هزار اثر مرجع در بخش پيشينه‌شناسي

مدير بخش پيشينه‌شناسي مباحث قرآني هجدهمين نمايشگاه قرآن با اشاره به اين كه در اين بخش بيش از بيست هزار عنوان كتاب از منابع پژوهشي دو دهه اخير براي محققان گردآوري شده است، گفت: مخاطبان اصلي اين بخش را محققان رشته‌هاي تخصصي تشكيل مي‌دهند، اما در اينجا به عموم مردم نيز خدماتي ارايه مي‌شود.\

حجت‌الاسلام سلمان حبيبي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: اين بخش دو قسمت «قرآن‌پژوهشي جهان اسلام» و «آثار قرآن‌پژوشي ايران» را دربر دارد و در اصل براي خدمات‌رساني به پژوهشگران و محققاني كه درپي منابع و مآخذي درباره قرآن‌اند، ايجاد شده است.

وي هدف اصلي اين بخش را معرفي منابع به پژوهشگران خاص علوم قرآني خواند و گفت: اغلب منابع اين بخش متعلق به 14 سال اخيرند و جديدترين آثار جهان اسلام را در بخش سيره و تفسير به زبان‌هاي فارسي و عربي را دربر دارند.

محقق و كارشناس مآخذشناسي با اشاره به اين كه در اين سالن بيش از 20 هزار كتاب براي معرفي منابع در نظر گرفته‌ شده است، يادآور شد: به دليل محدوديت مكان سالن، تنها 7034 كتاب فرصت نمايش يافته‌اند. از اين ميان 4271 كتاب به زبان فارسي و 2763 اثر نيز به زبان عربي‌اند.

حجت‌الاسلام حبيبي با اشاره به اين كه در بخش «قرآن‌پژوهشي جهان اسلام» بيش از 300 عنوان تفسير به مخاطبان ارايه مي‌شود، گفت: علاوه بر موضوعات قرآني و اهل‌بيت(ع) كه ارتباط تنگاتنگي با مباحث علوم قرآني دارند، در اين سالن برخي از كتاب‌هاي مرتبط با نهج‌البلاغه، صحيفه سجاديه، ادعيه، زيارات، احكام، توضيح‌المسايل، معارف اسلامي، تاريخ انبياء، قصص، تاريخ اسلام، حديث و آثاري براي كودكان و نوجونان نيز معرفي مي‌شوند.

مسوول كتابخانه ستاد جامعةالمصطفي شهر قم ادامه داد: در اين بخش آثار تنها نمايش داده مي‌شوند و علاقه‌مندان پس از انتخاب آثار مورد نظر خود مي‌توانند آن كتاب را اگر در شمار چاپ‌هاي اخير باشند، از طبقه نخست شبستان و سالن ناشران قرآني تهيه كنند.

مدير بخش پيشينه‌شناسي مباحث قرآني هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم يادآور شد: در اين سالن علاوه بر كتاب‌هاي فارسي و عربي، 112 عنوان كتاب به زبان لاتين نيز در معرض نمايش قرآن‌پژوهان قرار داده شده‌اند. همچنين بيشتر نسخه‌هاي قرآني زبان‌هاي گوناگون جهان كه حدود 40 زبان‌ است نيز در اين بخش جاي دارد.

هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن‌كريم در بخش‌هاي حوزه، دانشگاه، آموزش، پژوهش و گفت‌وگوهاي قرآني، محصولات فرهنگي، كتاب و نشر، فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال، كودك، نوجوان، خانواده، محافل و مراسم، شعر و ادب، ترجمه قرآن كريم، هنرهاي نمايشي و تئاتر، بين الملل، هشت سال دفاع مقدس و بصيرت قرآني، هنرهاي تجسمي، عكس، نهادها و مؤسسات از 17 مرداد تا 12 شهريور، برابر با 27 شعبان تا 23 رمضان از ساعت 17 تا 24 در مصلاي امام خميني (ره) تهران آماده بازديد علاقه‌مندان است.

نمايشگاه قرآن روزهاي تعطيل از ساعت 14 شروع به‌كار مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط