یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۴
«درآمدی بر چهارچوب» در نمایشگاه 23

نخستین مجموعه شعر امیرحسین نیکزاد با عنوان «درآمدی بر چهارچوب» توسط انتشارات دفتر شعر جوان منتشر و در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه می‌شود.\

نیکزاد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره نخستین مجموعه شعرش توضیح داد: «درآمدی بر چهارچوب» دربرگیرنده حدود 40 قطعه شعر من در قالب‌های کلاسیک و سروده شده طی سال‌های اخیر است.

وی ادامه داد: حدود 35 قطعه غزل، یک مثنوی، یک مسمط و چند رباعی قالب‌های شعری این مجموعه را تشکیل می‌دهند. برخی از این شعرها پیرامون موضوع‌عای اجتماعی هستند اما بیشتر آن‌ها به تنهایی و انزوای انسان امروز می‌پردازند.

این شاعر با تاکید بر گرایش به زبان امروز در شعرهای کلاسیک خود اظهار داشت: برای یک شاعر به ویژه شاعر کلاسیک‌سرا چاپ مجموعه شعر می‌تواند منجر به شناخته شدن آن شاعر شود. به شعر کلاسیک امروز در مطبوعات و حتی مجلات تخصصی شعر کمتر پرداخته مي‌شود. بهترین راه پیش‌روی شاعران کلاسیک‌سرا برای برقراری ارتباط با مخاطب، چاپ مجموعه شعرهای آن‌هاست.

وی درباره عوامل موثر در پختگی زبان شاعر گفت: مطالعه و تمرین به ویژه مطالعه ادبیات کلاسیک دو اصل اساسی در این زمینه هستند. برای من مطالعه ادبیات خراسانی در یک مقطع زمانی بسیار تاثیرگذار بود.

نیکزاد در پایان یادآور شد: به‌طور کلی زمانی می‌توانیم بگوییم یک شاعر به پختگی در زبان شعری‌اش رسیده است که همگونی میان زبان و محتوای اثر دیده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط