به گزارش حبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ انتشارات سروش بهتازگی چاپ و ویرایش سوم کتاب «جامعهشناسی مد» با زیرعنوان جدید «مطالعات مد در عصر دیجیتال پستمدرن» نوشتۀ یونیاکاوامورا با ترجمۀ صدیقه نایفی را به زیرچاپ برد. این انتشارات کتاب «جامعهشناسی مد» را در ۳۶۳ صفحه و با قیمت ۴۳۰ هزارتومان برای علاقهمندان به شاخه مد و طراحی لباس روانۀ بازار کرده است.
در معرفی این کتاب و در پشت جلد آن آمده است: «جامعه شناسی مد اثری تحلیلی درباره پدیده مد از منظر جامعه شناسی فرهنگ است. نویسنده کتاب یونیا کاوامورا استاد جامعه شناسی مؤسسه فناوری مد در ایالات متحده و صاحب آثاری متعدد در زمینه مطالعات مد و مباحث جامعه شناختی و فرهنگی مرتبط با آن است. او با بهره گیری از نظریههای جامعهشناسان کلاسیک و معاصر مد را فراتر از پوشاک به عنوان ساختاری اجتماعی و فرهنگی بررسی میکند. او در این کتاب با تبیین تفاوت میان مد به عنوان مفهومی ذهنی و لباس به عنوان نمود عینی آن فرآیندهای تولید، مهار و گسترش مد را در بستر جامعه تحلیل میکند این کتاب به پرسشهایی بنیادین درباره چیستی مد، چگونگی شکل گیری و ماندگاری آن، نقش، طراحان تبلیغات و رفتار مصرف کنندگان پاسخ میدهد و منبعی ارزشمند برای دانشجویان و علاقهمندان به جامعهشناسی مطالعات فرهنگی هنر و مد محسوب میشود.»
پس از انتشار ویرایش نخست این کتاب به زبان انگلیسی در فرصتی کوتاه کتاب به زبانهای ایتالیایی، سوئدی، روسی، چینی، ترکی، کرهای و فارسی ترجمه شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. نویسندة کتاب، یونیا کاوامورا (Yunia Kawamura) استاد جامعهشناسی مؤسسه فناوری مد در ایالات متحده و صاحب آثاری متعدد در زمینۀ مطالعات مد و مباحث جامعهشناختی و فرهنگی مرتبط با آن است.
او در سال ۲۰۲۴ ویرایش سوم کتاب را همراه با تجدیدنظر و فصلهایی جدید و قابلتوجه ارائه کرد. در این ویرایش فصلهایی متناسب با عصر دیجیتال پستمدرن، فناوریهای روز، خردهفرهنگهای جوانان، دغدغههای زیستمحیطی و تغییرات سیاستهای جهانی به کتاب افزوده شده است. در همین راستا، ویرایش جدید کتاب به زبان فارسی نیز ترجمه شده، توسط انتشارات سروش در اختیار علاقهمندان قرار گرفته است.
نظر شما