به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «بازیگر هیبریدی و کارگردانش» نوشته علی شمس به بررسی مفهوم بازیگر هیبریدی و رابطه او با کارگردان در تئاتر میپردازد و بر پایه تجربیات قرن بیستم و همچنین تاریخ و فرهنگ ایران، به دنبال ارائه پیشنهادی برای تئاتر ایران است.
در این کتاب، نویسنده به بررسی حضور و چندگانگی بدن کارآمد و تلاش برای عبور از سنتهای متداول در تئاتر میپردازد. همچنین با نگاهی انتقادی به روششناسیهای موجود، بر داراییهای فرهنگی ایران تکیه میکند تا رابطهای سیال و موقت میان بازیگر و کارگردان ایجاد کند.
به طور خلاصه، کتاب «بازیگر هیبریدی و کارگردانش» به دنبال بررسی مفهوم بدن در تئاتر و ارائه رویکردی جدید به رابطه بازیگر و کارگردان با تکیه بر فرهنگ و سنت ایرانی است.
این کتاب در ۱۸۶ صفحه و با قیمت ۲۸۰ هزار تومان همزمان با نمایشگاه کتاب امسال به بازار کتاب آمد.
کتاب «راه رفتن در تاریکی» به قلم فرهاد مهندس پور نیز به تازگی از سوی نشر نیماژ منتشر شده است.
کتاب «تئوریهای اجرا» اثر ریچارد شکنر، با ترجمه مهدی نصراللهزاده نیز توسط این انتشاراتی برای علاقهمندان به هنرهای نمایشی به چاپ رسیده است. این کتاب در سال ۱۴۰۳ منتشر شده و دارای ۴۴۰ صفحه است.
کتاب «راهنمای راتلج بر دراماتورژی» به قلم مگدا رومانسکا و ترجمه مهدی چاوشور یکی دیگر از عناوین تازه نشر نیماژ برای مخاطبان کتابهای هنری است.
کتاب «پدیدارشناسی برای بازیگران» اثر دانیل جانستون و ترجمه غلامرضا خلعتبری یکی از کتابهای جالب توجه برای علاقهمندان به بازیگری است.
جانستون در این کتاب، به بررسی مفاهیم پدیدارشناسی مانند آگاهی، تجربه، ذهنیت و هستیشناسی پرداخته و نشان میدهد که چگونه این مفاهیم میتوانند برای بازیگران در درک و اجرای نقشهایشان مفید باشند. او با استفاده از مثالهایی از تئاتر و هنر، نشان میدهد که چگونه بازیگران میتوانند با استفاده از این مفاهیم، به عمق بیشتری در شخصیتها و موقعیتها دست پیدا کنند و اجراهای زندهتر و واقعیتری ارائه دهند.
نظر شما