دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۸:۲۰
خلا تبلیغ ناشران عمومی در نمایشگاه کتاب تهران را پوشش دادیم

رئیس هیئت‌مدیره «ایران‌کتاب» اقدامات این مجموعه در فصل برگزاری سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تشریح کرد.

اشکان محمدی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا درباره مشارکت مجموعه «ایران‌کتاب» در سی‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: مجموعه «ایران‌کتاب» در چند بخش از سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد؛ ازجمله در بخش تبلیغات محیطی این رویداد. به‌نظرم یکی از مهم‌ترین و چشم‌گیرترین اقدامات «ایران‌کتاب» در این بخش، برنامه‌ریزی برای ناشران عمومی بود. سعی کردیم خلأ تبلیغاتی ناشران عمومی را نیز پوشش دهیم.

وی با تأکید بر توجه به ناشران عمومی در طراحی تبلیغات محیطی ادامه داد: در برنامه‌ریزی برای تبلیغات، تصمیم گرفتیم از امکان «رادیو نمایشگاه» استفاده نکنیم، اما تلاش کردیم در محیط نمایشگاه حضوری فعال داشته باشیم.

محمدی با اشاره به سه رویکرد «ایران‌کتاب» در قالب سه شعار افزود: با شعارهای «هیچ کتابی نایاب نیست»، «کتاب را نقدی نخر» و شعار اصلی «۱۵۰ هزار عنوان در ایران‌کتاب» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور یافته‌ایم.

وی با بیان اینکه «ایران‌کتاب» در سی‌وششمین دوره نمایشگاه کتاب تهران دو غرفه در بخش‌های «فناوری‌های نشر» و «ناشران الکترونیکی» دارد، ادامه داد: در غرفه بخش ناشران الکترونیکی، خدمات و فعالیت‌های داخلی و بین‌المللی مجموعه معرفی شده است. از جمله اینکه «ایران‌کتاب» با سرویس چاپ براساس تقاضا (POD)، تلاش دارد همه کتاب‌ها را در دسترس قرار دهد، آن‌ها را با امکانات بین‌المللی به سراسر دنیا ارسال کند و به دست همه ایرانی‌ها برساند.

به گفته محمدی، «ایران‌کتاب» با سازمان‌ها برای ارائه خدمات به نیروی انسانی آن‌ها همکاری دارد و خدمات ویژه سازمانی ارائه می‌دهد. همچنین نرم‌افزار «بِسپر» برای ارائه خدمات به کتاب‌فروشان با ۴۰ عضو همچنان فعال است. در غرفه «فناوری‌های نشر» نیز با همکاری شرکت «به‌پرداخت» بانک ملت، به توزیع ۶۰ کیوسک در کتاب‌فروشی‌ها می‌پردازیم.

رئیس هیئت‌مدیره «ایران‌کتاب» درباره جدیدترین طرح این مجموعه گفت: تا پایان سال جاری، قصد داریم در بیش از ۱۰۰ کتاب‌فروشی، کیوسک متصل به انبار «ایران‌کتاب» مستقر کنیم. تاکنون این کیوسک‌ها در ۲۵ کتاب‌فروشی نصب شده‌اند. کارکرد اصلی این کیوسک‌ها، ثبت سفارش کتاب‌های ناموجود در کتاب‌فروشی‌هاست؛ هدف، کاهش هزینه سفارش‌دهنده و دسترسی آسان به همه کتاب‌های موجود در کشور است.

وی افزود: پس از واریز وجه توسط خریدار از طریق کیوسک، سهم کتاب‌فروش و سهم «ایران‌کتاب» به‌صورت خودکار واریز می‌شود. در نهایت، کتاب برای کتاب‌فروش ارسال خواهد شد؛ بدون اینکه اطلاعات شخصی مشتری برای ارسال کتاب دریافت شود.

محمدی ادامه داد: در بخش دانشگاهی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۴، با همکاری دانشگاه تهران و چند ناشر دیگر، غرفه POD را برپا کرده‌ایم و ۱۶۰۰ عنوان کتاب از انتشارات دانشگاه تهران در دسترس مخاطبان قرار دارد. تفاهم‌نامه همکاری با انتشارات دانشگاه تهران از حدود یک‌سال پیش آغاز شده و برای توسعه این طرح، برنامه بلندمدت داریم. در حوزه ناشران دانشگاهی نیز بسیار فعال هستیم.

وی همچنین درباره حضور «ایران‌کتاب» در بخش ناشران عمومی و برپایی غرفه «رایبد» گفت: برنامه‌های متنوعی برای معرفی بهترین کتاب‌های ایران و جهان داریم.

رئیس هیئت‌مدیره «ایران‌کتاب» در پایان با اشاره به طراحی نشست‌های نمایشگاه کتاب ۱۴۰۴ گفت: هر روز یک نشست، در مجموع ۱۰ نشست برای ۱۰ روز نمایشگاه برنامه‌ریزی کرده‌ایم. نشست‌ها، به‌جز پنج‌شنبه و جمعه، از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه تا ۱۶ برگزار می‌شود و تاکنون با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها

پربازدیدترین