جمعه ۲۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۰
شرح ديوان حافظ در 6 جلد به قلم رستگار فسايي

شرح ديوان حافظ در 6 جلد عنوان كتابي است كه دكتر منصور رستگار فسايي با برداشتي كاملا متفاوت تدوين كرده و به كوشش پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي منتشر خواهد شد._

دكتر منصور رستگار فسايي با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: در شرح تحقيقي ديوان حافظ كوشش كرده‌ام كه سروده‌هاي حافظ را به طور كامل از ديدگاه يك محقق دانشگاهي شرح دهم و با برداشتي كاملا متفاوت از ديگران، ديوان حافظ را به مخاطبانش بشناسانم.

وي خاطرنشان كرد: در اين شرح حافظ سعي كرده‌ام تحقيقات خود را با يك متن منقح و كاملا مورد قبول آغاز كنم و هر غزل، قصيده و قطعه را در اين كتاب مورد بررسي قرار دهم.

وي كه بازنويسي شاهنامه فردوسي را براي نوجوانان و جوانان ايراني تصحيح كرده است، يادآور شد: در تصحيح اين اثر نخست از تقسيم بندي خاصي بهره گرفته‌ام و بعد آن را مورد ارزيابي قرار داده‌ام و در تمام مراحل از يك روش يگانه استفاده كرده‌ام تا بتوانم متني روشن و رسا از اشعار حافظ ارايه دهم.

دکتر منصور رستگار فسايي از استادان به‌نام حوزه تاريخ و ادبيات به خصوص در عرصه فارس‌شناسی است و سال‌هاست به نگارش مقالات پژوهشي و تصحيح متون مشغول است. شاید مهم‌ترین كتاب وي تصحيح کتاب «فارسنامه ناصری» باشد.

۸ جلد از طرح بازنويسي متون كه در انتشارات ميراثبان منتشر شده بازنويسي شاهنامه فردوسي است كه دكتر منصور رستگار فسايي با نثر فارسي شيرين آن را به رشته تحرير درآورده است و مي‌تواند براي نونهالان اين مرز و بوم سودمند باشد.

«از پادشاهي كيومرث تا پادشاهي كيقباد»، «پادشاهي كيكاوس»، «پادشاهي كيخسرو»، «داستان يازده رخ»، «از پادشاهي لهراسب تا پادشاهي دارا»، «از پادشاهي اسكندر تا پادشاهي بهرام گور»، «از پادشاهي يزدگرد بهرام تا پادشاهي هرمزد انوشيروان»، «از پادشاهي خسرو پرويز تا پايان پادشاهی يزدگرد» از جمله بازنويسي شاهنامه به قلم رستگار فسايي است.

«قابوس نامه»، «تاريخ بيهقي»، «بهارستان جامي»، «جامع الحكايات»، «كليله و دمنه»، «تمهيدات عين‌القضات»، «هفت پيكر نظامي»، «مرزبان نامه»، «كيمياي سعادت» و... از جمله آثاری است كه فسايي آن‌ها را بازنويسي كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط