یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۲
مجموعه شعر «آن‌ها» برگزيده كتاب فصل شد

مجموعه شعر «آن‌ها» جدیدترین سروده‌های فاضل نظری از سه‌گانه وي، برگزیده نهمين جشنواره کتاب فصل شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، این کتاب در نهمین دوره کتاب فصل ویژه آثار منتشر شده در بهار 88 در بخش شعر به عنوان اثر برتر معرفی شده است.

مجموعه شعر «آن‌ها» نخستين‌بار در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی تهران منتشر و ارائه شد.

این مجموعه در کنار دو مجموعه دیگر فاضل نظری، «اقلیت» و«گریه‌های امپراطور» سه‌گانه شعری این شاعر را تشکیل می‌دهند که در قالب یک مجموعه سه جلدی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

فاضل نظری چندی پیش درباره نگاهش به موضوع غم در مجموعه «آن‌ها» گفته بود: من تعریف ویژه‌ای برای غم قایلم، غم می‌تواند موتور محرکی برای آغاز حرکت انسان باشد و دقیقا در مقابل یاس قرار دارد چراکه یاس انسان را به پوچی می‌کشاند، در شعر عاشقانه هم گریزی از غم نیست، این در حالی است که وقتی غم‌ها به پوچی نظر نداشته باشند، می‌توانند کارکردی فعال و مهم پیدا کنند.

وی در توضيح بيشتر درباره اين مجموعه افزود: کتاب سوم من نسبت به کتاب‌های گذشته، دارای شادی و ابتهاج بیش‌تری است؛ ولی در مجموع، ارزیابی من از مجموعه این است که غم جان‌مایه آن نیست.

مراسم اختتامیه نهمین دوره کتاب فصل و اهدای جوایز به برگزیدگان، عصر روز سه‌شنبه(14 مهر) در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط