پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
نمایش «سردار هخامنشی» میهمان قزوین می‌شود

قزوین- با روایت از کتاب «آریوبرزن و روشنک»، نمایش «آریوبرزن» به کارگردانی و نویسندگی حامد مکملی در تماشاخانه علامه رفیعی قزوین به روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، نمایشنامه «آریوبرزن» پیش‌تر در کتاب «آریوبرزن و روشنک» به قلم حامد مکملی منتشر و توسط انتشارات عنوان به چاپ رسیده بود.

به گفته حامد مکملی این نمایش حاصل روایت آریوبرزن است. سردارِ نامی پارس و خواهرش یوتاب که به همراهِ یارانِ اندکش جانانه در برابر اسکندر می‌ایستد و روشنک، دختری که دل به عشق سپرده و حالا شهر به شهر می‌خواند و معرکه می‌گیرد و هرچه نباید می‌کند تا از ظلمِ بی‌پایانِ حاکم بگریزد.

در بخشی از این نمایشنامه آمده است:

- آریوبرزن: ترس‌ام از مرگ نیست مادر؛ ترس‌ام از این است که بمیرم و پیمان شکن‌ام؛ بخوانند ترس‌ام این است که تاب نکنم و سرزمین‌ام پس از من برای همیشه در بند بماند؛ برای همیشه در افسوس آزادی.

- روشنک: وقتی مردای شهر آدمِ موندن نیستن، باس پای موندن نامرداش پیر شد! آره، باس می‌رفتم… آخه اون مرد بود و من زن، اون باس می‌موند و من نه، اون باس راحت خلاص می‌شد و من یه عمر زیر دِین این تاریکی شب عذاب می‌کشیدم.

حامد مکملی یادآور شد: نمایش «آریوبرزن» با وجود اینکه در مورد یک واقعه تاریخی حرف می‌زند ولی تلاش کرده‌ایم که اجرایی متناسب با شرایط روز داشته باشد. چه به لحاظ فرم‌هایی که در نمایش استفاده شده و چه به لحاظ موسیقی سعی کرده‌ایم که مخاطب بتواند با یک قصه متفاوت مواجه شود.

نمایش «آریوبرزن» از روز ۲۱ اردیبهشت ماه جاری تا ۵ خرداد ماه در تماشاخانه علامه رفیعی به روی صحنه می‌رود.

نمایش «آریوبرزن» پیش تر موفق شده بود در چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ضمن دریافت جایزه موسیقی با آهنگسازی فرامرز نصیری، نامزد دریافت تندیس بهترین نمایش در بخش هویت ملی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها