دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
«فیلمنامه نویسی برای سریال» در شماره جدید «فیلم نگار»

دویست و پنجاه و چهارمین شماره ماهنامه فیلمنامه‌نویسی «فیلم نگار» ویژه فروردین ۱۴۰۳ در ۹۶ صفحه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ دویست و پنجاه و چهارمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی «فیلم نگار» ویژه فروردین ۱۴۰۳ در ۹۶ صفحه منتشر شد.

به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در ابتدای بخش سینمای ایران این ماهنامه، سیناپس فیلمهای «روشن» و «احمد به تنهایی» را می خوانیم و سپس نقد و تحلیل هایی که نویسندگان مجله درباره این آثار نوشته اند.

پرونده موضوعی فیلم نگار ۲۵۴ به فیلمنامه نویسی برای سریال اختصاص دارد که شامل مطالب خواندنی و متنوعی است از جمله: قواعد نوشتن سریالهای درام تلویزیونی، نگاهی به مقوله پیش داستان در سریال نویسی، راهنمای نگارش فیلمنامه سریال برای تازه کارها، آنچه سریال‌ها می توانند در مورد شخصیت پردازی به ما بیاموزند، مروری بر ۱۰ سریال تلویزیونی با فیلمنامه هایی بسیار درخشان، گفت وگوی جمعی پیرامون فیلمنامه نویسی برای سریال و...

بخش سینمای جهان با سیناپس ناپلئون، برگهای افتاده و مرز سبز آغاز می شود و با نقد و گفت و گو هایی با خالقان این آثار ادامه می یابد.

مطالعه تطبیقی کتاب و فیلمنامه «فارست گامپ» و یازده نمونه کشمکش برای افزودن جذابیت به فیلمنامه عناوین دیگر این بخش هستند.

فیلمنامه کامل این شماره به «جاماندگان» نوشته دیوید همینگسون اختصاص دارد که توسط میثا محمدی به فارسی برگردانده شده است. یادداشت مترجم، سکانس برگزیده، یک گفت وگو و نقدی بر این فیلمنامه، مطالب پایانی این شماره هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این شماره و استفاده از مطالب شماره‌های قبلی مجله به سامانه فیلم نگار مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها