یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
جلد پنجم کتاب «ادبیات نمایشی در ایران» منتشر شد

کتاب «ادبیات نمایشی در ایران» با عنوان دوم «فرازوفرود نمایش در ایران» در جلد پنجم به نویسندگی جمشید ملک‌پور از انتشارات توس با ۳۳۶ صفحه در نوبت اول ۱۴۰۲ منتشر و وارد بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «ادبیات نمایشی در ایران» با عنوان دوم «فرازوفرود نمایش در ایران» در جلد پنجم به نویسندگی جمشید ملک‌پور از انتشارات توس با ۳۳۶ صفحه در نوبت اول ۱۴۰۲ منتشر و وارد بازار کتاب شد.

این کتاب در ۴ جلد منتشر شده با فاصلهٔ زمانی متفاوت به آثار نمایشی در ایران و ادبیات نمایش در ایران به طور تخصصی می‌پردازد.

از جلد اول تا جلد چهارم این کتاب به کوشش ایران در دوران مشروطه و حکومت رضاشاه پهلوی اقتباسات ادبی در مباحثی چون نمایشنامه‌نویسی، نقد و نظریه‌های نمایشی را مورد بررسی قرار داده است.

اما در جلد پنجم به دوره طلایی نمایش در ایران و بررسی آثار نمایشنامه‌نویسانی که در دههٔ بیست (۱۳۳۲ – ۱۳۲۰) فعالیت داشته‌اند، می‌پردازد و جمشید ملک‌پور به‌عنوان نویسنده این کتاب به طور ویژه به دیده‌شدن نمایش در ایران و شکوفایی آن در دهه بیست اشاراتی کامل داشته است.

این کتاب از جلد نخست آن تا جلد پنجم که امسال منتشر شده است برای دانشجویان با گرایش نمایش و ادبیات نمایشی و همچنین برای اساتید و هنرمندان در این حوزه گردآوری شده است.

جلد پنجم کتاب «ادبیات نمایشی در ایران» مجموعه کتابی است در حوزه ادبیات نمایش با دیتاهای کامل از زمان بروز هنرنمایش در ایران تا بررسی آثار هنرمندان دهه بیست. به همین خاطر مطالعه‌ای کتاب برای علاقه‌مندان در حوزه نمایش و تئاتر لازم و جامع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها