سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
یاسر احمدی

ایلام- انتشارات هاوار کتاب «مقدمه‌ای بر مهندسی نفت» را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، انتشارات هاوار کتاب «مقدمه‌ای بر مهندسی نفت» تالیف «جان.آر.فنچی» و «ریچارد ال. کریستینسن» با ترجمه یاسر احمدی و میثم همتی چاپ و منتشر کرد.

این کتاب، جزو منابع تخصصی در حوزه صنعت نفت به شمار می‌رود و به عنوان منبعی معتبر برای دانشجویان رشته مهندسی نفت و تلاشگران این حوزه به شمار می‌رود که در آن می‌توانند با مفاهیم تولید و مهندسی مخزن، حفاری، ژئوفیزیک، پتروفیزیک و زمین‌شناسی آشنا شوند.

در بخشی از این کتاب آمده است: «…اقتصاد جهانی مبتنی بر زیرساختی است که به مصرف نفت بستگی دارد…نفت مخلوطی از مولکول‌های هیدروکربن و ناخالص‌های معدنی است که می‌تواند در فاز جامد، مایع (نفت) یا گاز وجود داشته باشد.

مترجمان در این کتاب نوشته‌اند: «هدف ما در این نوشتار این است که شما را با اصطلاحات و تکنیک‌های مورد استفاده در مهندسی نفت آشنا کنیم. مهندسی نفت به تولید نفت از مخازن زیر سطحی می‌پردازد. این فصل به تشریح نقش مهندسی نفت در تولید نفت و گاز می‌پردازد و همچنین چشم اندازی از تولید نفت و گاز از منظر تصمیم گیرندگان این حوزه فراهم می‌آورد.»

به گزارش ایبنا؛ یاسر احمدی، متولد ۱۳۶۷، استادیار دانشگاه ایلام و میثم همتی کارشناس‌ارشد دانشگاه تهران کتاب «مقدمه‌ای بر مهندسی نفت» را در ۱۵ فصل ترجمه کرده‌اند و انتشارات هاوار آن را در ۴۵۹ صفحه در سال ۱۴۰۲ منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها