شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
«زن و سیروسلوک عرفانی» محملی برای سیروسلوک بانوان

قم - «زن و سیر و سلوک عرفانی» نوشته سید محمد جواد وزیری فرد از سوی انتشارات رسم وفا به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، لقاء پروردگار نه هدفی صرفاً مردانه است نه دور از دسترس زنان، سائر سیر الی الله انسان است به انسانیتش نه به وصف جنسیت و قید زنانگی یا مردانگی. وحدت هدف و مسیر لزوماً به معنای مشابهت در چگونگی سیر و حرکت در این مسیر نیست و به رغم عمومیت هدف اقتضای زن و مردی در چگونگی سیر را نمی‌توان نادیده گرفت.

سیر و سلوک و کسب معرفت در این عالم است و این عالم، عالم مادی و انسان هم موجود مادی است و بدون ملاحظات به سر زندگی مادی رسیدن به لقاء ممکن نیست. زن بودن یا مرد بودن نیز از اقتضائات عالم مادی است که همه امور باید مورد توجه ریزبینانه واقع شوند.

اسلام که انسان را در اوج عرفان می‌خواهد این ملاحظات را در نظر گرفته و هر کدام از زن و مرد را با دستورات عملی و شیوه‌های خاص به رسیدن به اوج انسانیت اشاره کرده و سیر الی الله المنتهی را برای آنها میسر کرده است در کتاب حاضر در حد میسور به نحو سیر بانوان در این مسیر پرداخته شده است.

کتاب حاضر از ۱۲ فصل و زیر مجموعه‌های مختلف تشکیل شده است. فصل‌هایی مثل، جایگاه مربی در تربیت معنوی انسان، حیات انسانی حیات طیبه، مربی و الگویی برای تربیت، چالش جنسیت در عصر حاضر، خطاب یکسان به مرد و زن مسلمان، حضرت معصومه الگوی معنویت و سلوک، مشکلات و انحرافات سیر و سلوک، زن و چالش معروف و منکر در دنیای امروز، چگونگی حضور زن در اجتماع، ازدواج، زن ریحانه آفرینش و تکالیف و وظایف زن.

به گزارش ایبنا؛ «زن و سیر و سلوک عرفانی» نوشته سید محمد جواد وزیری فرد از سوی انتشارات رسم وفا با شمارگان ۵۰۰ نسخه در ۲۴۰ صفحه سال ۱۴۰۲ به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها