چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱
۳۰ نامدار فرهنگ و هنر اردبیل تجلیل شدند/ اجرای طرح حمایت از جوانان نخبه هنرمند در آینده

اردبیل- در آیینی با حضور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و هنرمندان برجسته ملی و استانی از ۳۰ هنرمند شاخص و نامدار اردبیل تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در این مراسم با بیان اینکه استان اردبیل چهارمین استانی است که از نامداران فرهنگ و هنر آن تجلیل می شود، اظهار کرد: استان اردبیل از دیرباز در عشق و علاقه به اهل بیت (ع) و تربیت هنرمندان بزرگ معروف است و امروز از ۳۰ هنرمند شاخص این خطه که عمرشان را صرف هنر و انتقال آن به نسل آینده کرده اند، قدردانی می شود.

مجید پور احمدی با قدردانی از استقبال پر شور هنرمندان و همکاری مسئولان در برگزاری این مراسم بیان کرد: هدف از برگزاری این آیین، ارزش نهادن به جایگاه بزرگ هنر و قدردانی از کسانی است که عمر خود را پای هنر و پرورش خلاقیت گذاشته اند و به جوانان کشور نشان دادند که هنرمند و کسانی که بدون توجه به امر معیشت صرفاً در راه ترویج و انتقال فرهنگ و هنر گام برداشته اند، قابل ارزش و ستایش هستند.

۲ هزار هنرمند اردبیلی عضو صندوق هنر هستند

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر همچنین از عضویت بیش از ۲ هزار هنرمند از استان اردبیل در صندوق اعتباری هنر خبر داد و افزود: هزار و ۲۰۰ نفر از هنرمندان این استان بیمه صندوق هستند و از خدماتش بهره‌مند می شوند.

۳۰ نامدار فرهنگ و هنر اردبیل تجلیل شدند/ اجرای طرح حمایت از جوانان نخبه هنرمند در آینده

پور احمدی، توانمندسازی هنرمندان و حمایت های معیشی را از طرح های صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی عنوان و تصریح کرد: این صندوق در کنار تجلیل از چهره های نامدار فرهنگ و هنر در نظر دارد با عنوان طرح جدیدی، نخبگان هنرمند جوان را شناسایی کند و از آنانی که استعداد دارند ولی توانایی مالی برای رشد و انتقال خلاقیت هایشان را ندارند، حمایت شود.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: تقویت جایگاه فرهنگ و هنر و رویدادهای محلی بویژه در مناطق کم برخوردار از رویکردهای مهم صندوق اعتباری هنر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی، حضور چهره های برجسته هنری از جمله علی نصریان و مؤدبیان و امینی در مراسم های تجلیل از هنرمندان نامدار را افتخار بزرگی دانست و بیان کرد: استان اردبیل چهارمین استانی است که نشان اعتبار هنری را به عزیز هنرمند خود یعنی حسین غفاری تقدیم خواهد کرد.

بن مایه هنر عشق است

علی نصریان بازیگر پیشکوست عرصه بازیگری نیز در این مراسم، عشق را بن مایه هنر دانست و اظهار کرد: وقتی شاعر می گوید در ازل پرتو حسنت ز تجلی دم زد، عشق پیدا شد و آتش به همه عالم زد، یعنی پرتوی از حسن آفریدگار به هنرمند بخشیده شده و به جهت این حسن، هنرمند با عشق می آفریند و این کار آسانی نیست و رنج و مشقت فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه هنرمند اولین کسی است که از هنرش لذت می برد، عنوان کرد: چون این هنر با جوشش معنوی و درونی هنرمند زاده می شود و او عمرش را بدون فکر مالی و پای این کار می گذارد.

۳۰ نامدار فرهنگ و هنر اردبیل تجلیل شدند/ اجرای طرح حمایت از جوانان نخبه هنرمند در آینده

هنرمند و بازیگر کشورمان، قدرشناسی را حسن بزرگ جامعه دانست و بیان کرد: رابطه انسانی، قدرشناسی همه از آثار هنر است و هنر تاثیرش را در کمال روح و جسم و روان انسانی می گذارد و جامعه را بالغ می کند.

وی افزود: قدردانی از کسی که سراسر جان و وجودش را در هنرش می گذارد بسیار مهم است چرا که هنرمند همچون خالقش آفرینده است و هیچ وقت به فکر تعریف و تمجید نبوده و برای تعالی روح خود و اطرافیانش تلاش می کند.

استاندار اردبیل هم در این آئین گفت: اردبیل در وحدت و یکپارچگی شیعی و ملی ایران که نتیجه سلسله ادبی و فرهنگی صفویان است دارای تاریخ پرافتخاری است و این تاریخ با افتخار نشان می‌دهد که استان اردبیل ظرفیت تربیت انسان‌های بزرگ و تاریخ ساز را دارد.

حامد عاملی ادامه داد: در کنار این عزت و عظمت‌ها باید یک انتقاد نیز از خودمان داشته باشیم آن هم ویروسی است که می‌تواند همچون بدن ذهن‌ها را نیز مختل کند. در جامعه گاهی ویروسی پدید می شود که تحمل بزرگی و شکوفایی انسان‌های شایسته را ندارند و وقتی می‌خواهیم از بزرگان تجلیل و تکریم کنیم، سیل پیامهای منفی از سوی آن ویروس‌ها سرازیر می شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: اهالی فرهنگ و هنر را به کمک می‌طلبم تا این قبیل ویروس‌ها را از جامعه بزداییم و این رفتار غلط و فرهنگ نادرست پاک شود.

به گفته عاملی، بزرگان و هنرمندان سرمایه‌های بزرگ و پر افتخار ما و پشتوانه ای برای عزت و سربلندی و آینده بهتر استان هستند.

تجلیل از نامداران هنرمند اردبیل ادامه دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این مراسم با توصیف جایگاه بلند هنر و هنرمند در جامعه اظهار کرد: باید به صدای اهل هنر گوش داد چرا که هنرمند حساس است و به زیبایی و اخلاق اهمیت می دهد.

امیر رجبی از ادامه تجلیل از هنرمندان در دوره های بعدی خبر داد و افزود: در این دوره ۳۰ نامدار فرهنگ و هنر استان تجلیل می شود و به ترتیب عزیزان هنرمند دیگر نیز تجلیل خواهند شد.

رجبی تصریح کرد: در این دوره با نظر صندوق اعتباری هنر از ۳۰ هنرمند و ستاره تابانی که مدرک یک هنری و بالای ۶۰ سال سن دارند و عمری را پای انتقال فرهنگ و هنر گذاشته‌اند، تجلیل می شود.

در پایان این مراسم از ۳۰ هنرمند استان اردبیل در رشته های مختلف هنری از جمله، بازیگری، موسیقی، نویسندگی، رسانه، هنرهای تجسمی با دادن جوایز تجلیل کردند و نشان اعتباری هنری به استاد حسین غفاری هنرمند مرثیه سرای استان اعطا شد.

در این مراسم از محمود صفری مدیر دارالقرآن، توران قربانی صادق داستان نویس، میرنبی عزیززاده تاریخ نگار، قدرت پورحسن خواننده، عادل الیفی خواننده، بابک گرمچی هنرمند، عبدالحسین محمدپور در حوزه قرآن، علی طالعی از فعالان حوزه قرآن، خسرو حیدری در بخش هنرهای تجسمی، غلامرضا هادی شاعر، موسی رجبی اصل استاد هنر و موسیقی، روح الله حبیب زاده در هنرهای نمایشی، نادر پرستار خبرنگار، بهاء الدین خراسانی خواننده، حسن معترض خوشنویس، علی حمید خلق در حوزه قرآن، احمد پروستان در هنرهای نمایشی، نادر مهدیلو در هنرهای نمایشی، اصغر جاوید در بخش سینما، عسگر شاهی شاعر، محمد باقر تمدن مداح، بیوک جامعی جامعه شناس، عباسعلی یحیوی شاعر، داوود طبیب زاده در بخش ادبیات، رسول ناصر آزاد حوزه قرآن، صابر صفایی خوشنویس، اتابک نادری بازیگر، فرهاد قائمیان در تئاتر و سینما، حسین غفاری شاعر، اسماعیل امینی شاعر، داریوش مودبیان در تئاتر تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها