سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
این اولین داستان نوجوان من است

مریم اسمعیلون، نویسنده کتاب گفت: من علاقه زیادی به ژانر ترسناک دارم. تقریباً یک سال پیش ایده این داستان به ذهنم رسید و شروع کردم به نوشتن.

مریم اسمعیلون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره تألیف کتاب نوجوان «شبحی در برکه» گفت: من علاقه زیادی به ژانر ترسناک دارم. تقریباً یک سال پیش ایده این داستان به ذهنم رسید و شروع کردم به نوشتن. داستانم را برای انتشارات نارنگی ارسال کردم و قرار شد چاپ شود و این، اولین همکاری من با این انتشارات بود.

این نویسنده خلاصه‌ای از داستان را این‌طور بیان کرد: پندار، پسر نوجوانی است که با مادر و برادرش زندگی می‌کند. او بیشتر تعطیلاتش را در یک ویلای شمالی که به مادرش ارث رسیده به سر می‌برد. برادرش یک برکه مخفی در نزدیکی ویلا کشف می‌کند و آنجا را مخفیگاه پسرانه‌شان می‌نامد. یک روز در برکه اتفاق ترسناکی می‌افتد که برادرش از او می‌خواهد هرگز به آنجا نرود. با رفتن برادرش به خارج از کشور پندار تنهایی سختی را تجربه می‌کند. او تصمیم می‌گیرد به‌تنهایی به برکه برود و درنتیجه، ماجراهای زیادی برایش رخ می‌دهد و او را از دنیایی که در آن زندگی می‌کند دور می‌کند.

وی درباره ژانر کتاب گفت: داستان کمی ترسناک و تخیلی است؛ اما ژانر وحشت نیست، چون برای سنین هشت تا ۱۲ سال نوشته شده است. به این دلیل نخواستم خیلی ترسناک باشد. فکر می‌کنم اتفاقات داستان برای بچه‌ها در این سن جالب است.

این اولین داستان نوجوان من است

اسمعیلون از روند شخصیت‌پردازی پسر نوجوان داستان و روند نگارش کل داستان صحبت کرد: پندار، پسر تنهایی است که دوست‌شدن و ارتباط‌گرفتن با بقیه هم‌سن‌وسال‌هایش برایش سخت است و این می‌تواند مشکل خیلی از نوجوان‌ها در این سن باشد؛ البته چند مشکلی را که یک نوجوان ممکن است با آن دست‌وپنجه نرم کند با هم ترکیب کردم که مخاطب در آخر داستان به‌طور غیرمستقیم متوجه یک‌سری مسائل می‌شود. من چندین‌بار متن داستان را عوض کردم و دوباره بازنویسی کردم. چندماه هم هیچ ایده‌ای نداشتم؛ ولی یک شب تا صبح سه فصلش را تمام کردم و دیگر شروع کردم به نوشتن بقیه داستان که باز آن هم چندین‌بار بازنویسی شد.

این نویسنده در پاسخ به این سؤال که «چرا کتاب را به زبان معیار ننوشتید؟» گفت: برای بهتر ارتباط‌گرفتن، با صحیح‌ترین شیوه و روان‌ترین حالت سعی داشتم معنا را به مخاطب منتقل کنم.

نویسنده کتاب «شبحی در برکه» درباره تجربه نوشتن داستان برای نوجوانان بیان کرد: تجربه خوبی بود؛ این اولین کتاب من برای سن نوجوان است. پیش از این اثر، پنج عنوان کتاب کودک از من به چاپ رسیده است.

مریم اسمعیلون از نگارش داستان دیگری برای نوجوانان خبر داد: در حال نوشتن کتاب دیگری برای نوجوانان در ژانر ترسناک هستم.

کتاب نوجوان «شبحی در برکه» به قلم مریم اسمعیلون در ۱۰۱ صفحه، شمارگان صد نسخه و به بهای ۸۰ هزار تومان از سوی انتشارات نارنگی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    👍👍👍👍👍
  • سعیداحمدی IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    خدا قوت
  • امیرحسین IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    سلام و موفق باشید. من از همکاران شما هستم و خدا را شکر که در این عرصه کار می کنید. قصه های خارجی( در این باب)بازار را در دست دارند امیدوارم از عهده بر بیاید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها