یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
۳۵هزار و ۳۰۹نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان ایلام هستند

ایلام- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: ۳۵ هزار و ۳۰۹ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان ایلام هستند.

سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در گفت‌وگو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، با اشاره به ترکیب جنسیتی آمار اعضا ادامه داد: تعداد ۲۱ هزار و ۶۰ نفر زن و ۱۴ هزار و ۲۴۹ نفر مرد هستند.

حیدری با اشاره به تعداد و آمار رسمی کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی استان گفت: مجموع کتاب در قفسه‌های کتابخانه‌های عمومی استان، بیش از ۶۶۵ هزار جلد برای مخاطبان و اعضای کودک و نوجوان و بزرگسال در موضوعات مختلف همچون: مذهبی، سیاسی، ادبی، هنری، رمان، شعر، کودک و نوجوان تخصصی مرجع، تفاسیر مذهبی ادعیه و… است.

وی ضمن اشاره به آمار امانت کتاب در طول سال گذشته گفت: اعضای کتابخانه‌های عمومی استان در طول سال گذشته، در مجموع ۲۷۰ هزار و ۷۵۹ جلد کتاب از کتابخانه‌های این نهاد به امانت برده‌اند.

حیدری ادامه داد: تمام تلاش و کوشش ما در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بر تجهیز و روزآمد کردن کتابخانه و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و ادبی و هنری برای مخاطبان است.

حیدری با اشاره به افتتاح کتابخانه روستای شهدای وارگه در هفته کتاب ادامه داد: تاسیس و راه‌اندازی کتابخانه در روستا از برنامه‌های مهم این اداره‌کل است که تلاش داریم روستاهای دارای شرایط تاسیس کتابخانه را شناسایی و اقدام لازم برای تاسیس کتابخانه انجام دهیم تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح روستاها ارتقا یابد.

به گزارش ایبنا؛ در استان ایلام ۵۱ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی مشعول خدمات فرهنگی به مخاطبان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها