چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷
آیین ملی نکوداشت پدر علم هیدروژئولوژی ایران  برگزار شد

فارس- آیین ملی پاسداشت مقام علمی استاد دکتر عزت اله رئیسی اردکانی پدر علم هیدروژئولوژی ایران در سپیدان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سپیدان، در این مراسم که چهارشنبه با حضور گسترده جامعه علمی و مدیران شهرستان سپیدان، محمد فرخ زاده معاون گردشگری استانداری فارس، حبیب شریف رییس بنیاد نخبگان فارس، اعضای هیات علمی دانشگهاهای شیراز، خانواده رییسی برگزار شد پیام محمد هادی ایمانیه استاندار فارس به جهت برپایی مراسم نکوداشت این استاد تمام دانشگاه شیراز، نویسنده و پژوهشگر برتر حوزه آب شناسی و بانی امور خیر و عام المنفعه توسط فرخ زاده معاون گردشگری استانداری فارس قرائت شد.

همچنین اساتید برجسته و مطرح دانشگاه و دوستان علمی وی در اوصاف دکتر رییسی، اقدامات و خدمات علمی وی بویژه تربیت دانشجویان و استادان دوره های تحصیلات تکمیلی، بنیانگذاری بخشهای علمی دانشگاه، تحصیلات در خارج از کشور، خدمات عام المنفعه او در زمینه محرومیت زدایی و کمک به ترویج علم و آموزش در ایران به سخن پرداختند.

این برنامه که به همت بنیاد نخبگان و مجمع خیرین نخبه‌پرور فارس برگزار شد علاوه بر سخنرانی تنی چند از فرزانگان و دانشوران علمی کشور از جمله پروفسور البرزی استاد تمام دانشگاه شیراز، پروفسور شریف رییس بنیاد نخبگان استان و دیگر اساتید برجسته و ممتاز دانشگاهی، سخنرانی کرده نماهنگهای ویژه از زندگی و زمانه، خدمات و تلاشهای علمی پروفسور رییسی در عمر ۸۰ ساله خود و همچنین تعاریف و گفته های همکاران دانشگاهی و بزرگان ملی و محلی در باره او پخش گردید.

در این همایش همچنین علاوه بر اهدای کتاب ویژه نکوداشت رییسی به مدعوین از جوایز دانش آموزی و دانشجویی استاد دکتر رییسی در جهت حمایت وی از نخبگان جوان رونمایی شد.

عزت الله رییسی اردکانی فرزند خیر معاصر حاج حسینعلی رییسی اردکانی از عرفا و شعرای سپیدان (متخلص به سائل) و متولد سال ۱۳۲۳ اردکان فارس، عضو هیات علمی دانشگاه شیراز و ملقب به «پدر علم هیدروژئولوژی ایران» است که علاوه بر تحصیل در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه شیراز موفق به اخذ دوره دکتری خود در دانشگاه کلرادوی آمریکا شده و ضمن تالیفات ارزنده و مرجع، انجام پژوهش‌های پر استناد حوزه آب و… به ایجاد مراکز علمی و تحقیقاتی و آموزشی کشور و همچنین تاسیس دوره های ارشد و دکتری برخی علوم و دروس پایه و ایجاد رشته های درسی جدید در دانشگاه شیراز و…پرداخته و عناوین استاد برتر و مدرس نمونه و پژوهشگر موفق ملی و بین المللی را طی سالیان متمادی از آن خود کرده است.

رییسی علاوه بر انجام فعالیت‌های علمی از دوستداران طبیعت و از کوهنوردان قابل کشور است و به ۴۶ کشور دنیا سفرهای علمی و گردشگری داشته و زیبایی‌های کل ایران را دیده است. وی از جمله موسسین «انجمن توسعه سبز ایران» و بانی ایجاد دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی، درمانی و… در شیراز و سپیدان و… نیز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها