سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
نشست تخصصی «سفال و سرامیک در مناسبات هنری ایران و چین» 

نشست تخصصی «سفال و سرامیک در مناسبات هنری ایران و چین» در راستای گسترش تعاملات هنری میان ایران و چین، به همت پژوهشکده هنر فرهنگستان، همراه با برگزاری نمایشگاه سفال و سلادون چین در موسسه فرهنگی هنری صبا، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ نشست تخصصی «سفال و سرامیک در مناسبات هنری ایران و چین» در راستای گسترش تعاملات هنری میان ایران و چین، به همت پژوهشکده هنر این فرهنگستان، همراه با برگزاری نمایشگاه سفال و سلادون چین در موسسه فرهنگی هنری صبا، برگزار می‌شود.

در این نشست تخصصی که دبیری علمی آن را زهرا دستان، مدیر گروه هنر شرق پژوهشکده هنر برعهده دارد، بهزاد اژدری مقاله «ضرورت تعمیق و بسط رابطه علمی، فرهنگی و هنری حول محوریت سرامیک»، حسین سر پولکی مقاله «مروری بر سیر تحول سلادون در ایران»، شیه چون لونگ(Xie Chun Long )، مقاله «کوره سلادون یوئه و جاده ابریشم دریایی» و ابراهیم قاسمی، مقاله‌اش را با عنوان «مروری بر تاریخچه رنگ و لعاب‌های رنگی در سرامیک‌های سنتی» و مهدی مکی‌نژاد با مقاله «زرین فام در مسیر جاده ابریشم» ارائه می‌دهند.

در این نشست تخصصی با اجرای موسیقی گروه اوو همراه خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این نشست تخصصی، سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ از ساعت ۱۰ تا ۱۲، به فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولیعصر، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲ مراجعه نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها