به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، هویت بصری جدید این خبرگزاری با هدف نزدیک شدن به زبان تصویری روز دنیا طراحی شده است.
روند طراحی هویت بصری جدید خبرگزاری کتاب ایران طی یکسال با مشورت بیش از ۲۰ طراح گرافیک مطرح کشور آغاز شد. نسخه اولیه هویت بصری خبرگزاری ایبنا در سیوچهارمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران به نمایش درآمد و از سوی بیش از ۱۰۰ نفر از متخصصان و اهالی رسانه و کتاب ارزیابی شد.
نشان جدید (لوگو) خبرگزاری کتاب ایران به طور همزمان یک کتاب را درحالت باز و بسته نشان میدهد و به خواندن یک کتاب از ابتدا تا انتها اشاره دارد. این کتاب به شکلی طراحی شده که علامت تیک را نشان میدهد که بر انتخاب این رسانه توسط کاربران دلالت دارد.
همچنین در طراحی لوگوتایپ «ایبنا» و عنوان «خبرگزاری کتاب ایران» از حروفی با کشیدگی افقی استفاده شده تا حس آرامش و اطمینان به مخاطب القا شود. در طراحی دندانههای متصل نیز از فرم کتاب گشودهای که بر سطح میز قرار گرفته استفاده شده است.
آبی لاجوردی که از رنگهای پرکاربرد در معماری ایرانی با ویژگیهای خاص آن مانند القای حس اعتماد و آرامش بوده و تناسب مطلوبی که با دنیای کتاب و مطالعه دارد به عنوان رنگ اصلی هویت بصری انتخاب شده است. رنگ مکمل نیز نارنجی در نظر گرفته شده است که با حس انرژی و پویایی خود، آبی لاجوردی را به تعادل میرساند و به عنوان رنگ ثانویه انتخاب شده است.
در طراحی سایت جدید خبرگزاری نیز بر تعامل بهتر کاربران از طریق حذف جزئیات غیر ضروری و تمرکز بیشتر بر تیتر و عکس تاکید شده است.
مراسم رونمایی از هویت بصری، قالب گرافیکی و نرم افزار مدیریت محتوای جدید سایت خبرگزاری ایبنا، امروز یکشنبه با حضور یاسراحمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران کل وزارتخانه، احسان صالحی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، علی رمضانی مدیر مسئول خبرگزاری کتاب ایران و جمعی از اهالی کتاب، نشر و فعالان رسانه ای کشور برگزار شد.
نظر شما