جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
کتابخانه‌های عمومی زنجان میزبان 80 کلاس ادبی و قرآنی

زنجان- معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: در حال حاضر کتابخانه‌های عمومی استان زنجان میزبان 80 کلاس ادبی و قرآنی هستند.

حسین رحمانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای بهره‌گیری بیشتر از فضای کتابخانه‌های استان کلاس‌های فرهنگی وهنری به میزبانی این مراکز برگزار می‌شود.

وی افزود: این کلاس‌ها فرصت مناسبی فراهم آمده تا کتابخانه‌ها نقش اجتماعی خود را بهتر عملی کنند و در آموزش و فرهنگسازی جامعه سهمی داشته باشند.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 80 کلاس ادبی و قرآنی در زنجان در حال برگزاری است، اضافه کرد: نقاشی با مداد رنگی، زیبا نویسی با مداد، اوریگامی (کاغذ تا)، سیاه قلم سطح یک و دو و خوشنویسی از جمله کلاس‌های هنری بوده و برنامه نویسی و رباتیک، آموزش فلسفه برای کودک، نوشتن خلاق و تندخوانی از جمله کلاس‌های علمی و ادبی هستند که در حال برگزاری هستند. 

رحمانی‌زاده ادامه داد: عناوین کلاس‌های ادبی شامل شاهنامه خوانی، عطار شناسی، مثنوی خوانی، سعدی شناسی، کارگاه نویسندگی خلاق، داستان نویسی، نمایشنامه نویسی، آموزش فنون شعر، قصه گویی است.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: در حوزه قرآنی نیز آموزش قرآن، روخوانی، روان‌خوانی کریم، آموزش احکام، حفظ قران کریم، قصه گویی قرانی، آموزش حدیث و محافل قرآنی به میزبانی کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت بنیان خانواده، کارگاه‌های خانواده در موضوعات مختلفِ همسران و شیوه‌های حل تعارض بین زوجین، شیوه‌های شاد زیستن، رفتارهای پرخطر نوجوانان، شناخت و کنترل دوستی‌های دوره نوجوانی، ازدواج آسان نیز برای دختران در آستانه ازدواج و زوج‌های جوان برگزار می‌شود.

رحمانی‌زاده تصریح کرد: در ایام تابستان تعدد کلاس‌ها در طرح هدهد سفید افزایش یافته و به بیش از 500 مورد رسیده است که البته با بازگشایی مدارس این کلاس‌ها به پایان رسیده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها