شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹
«کِرمی که عقاب را نجات داد» منتشر شد

کتاب «کِرمی که عقاب را نجات داد» به قلم حمیدرضا توکلی با تصویرگری دلارام فقانی از سوی کتاب‌های طوطی برای کودکان بالای ۸ سال منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): در این مزرعه پر از خورشید دنیا جور دیگری است. کرم‌کوچولو وقتی می‌خواست جای برگ، گلبرگ بخورد فکرش را هم نمی‌کرد که بتواند عقابی را نجات بدهد، گل‌های آفتابگردان هم همین‌طور. اصلاً مگر می‌شود همه‌چیز دست‌به‌دست هم بدهند و عقاب نجات پیدا کند؟ عجب ماجرایی!

کتاب «کِرمی که عقاب را نجات داد» را حمیدرضا توکلی در نکوهش خشونت و ترویج صلح نوشته است؛ در این داستان قرار است هر کدام از حیوانات، شکاری برای دیگری باشد اما یک قطره شبنم، بازی را عوض می‌کند.

خواندن این داستان برای کودکان بالای ۸ سال مناسب است؛ چراکه ضمن پرورش تخیل و خلاقیت آن‌ها، روحیه دوستی‌شان را نیز تقویت می‌کند.

تصاویر کتاب «کرمی که عقاب را نجات داد» با تصویرگری دلارام فقانی به مرحله نهایی جایزه بین‌المللی آناناس ۲۰۲۳ راه یافته است. این مسابقه یکی از رویدادهای نمایشگاه کتاب پکن است که هر ساله برگزار می‌شود.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

«اشکی شبیه شبنم از گوشه‌ی چشم شکارچی چکید.
پیله‌ی کِرمی را دید که روی آفتابگردان،
خوابِ پروانه شدن می‌دید
و بلبل برایش لالایی می‌خواند
و سمور از حالا برای جشن تولد دوباره‌اش می‌رقصید
و مار هم می‌خواست مثل او بال درآورد؛
و عقاب انگار آرزوی مار بود، آرزویی که به آسمان پریده باشد.»

کتاب‌های طوطی (واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) کتاب «کِرمی که عقاب را نجات داد» به قلم حمیدرضا توکلی با تصویرگری دلارام فقانی را در ۳۲ صفحه مصور رنگی، شمارگان دو هزار نسخه و به بهای ۱۴۰ هزار تومان برای کودکان بالای ۸ سال منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط