فاطمه جدیدی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم با توجه به در پیش بودن نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: وقتی ناشر به طور مستقیم با مخاطبان ارتباط برقرار میکند، با سلیقه آنها بیشتر آشنا میشود، بازخوردهای بیواسطهای دریافت میکند و نحوه کار خودش را هم بهتر در معرض نمایش قرار میدهد.
وی ادامه داد: قطعاً این ارتباط بیواسطه سبب شناختهتر شدن هر یک از نشرها و در ویترین قرار گرفتن سبک کاری هر یک از آنها میشود. موضوعی که ارتباط مخاطب را نه تنها با ناشر، بلکه با نویسندگانِ مرتبط با ناشران عمیقتر و متعهدانهتر خواهد کرد.
این داستاننویس تصریح کرد: ناشران اگر از زیست بومهای مختلف باشند، باید آثاری قوی و مؤثر درباره زیست بوم خاصی که مدنظر است، ارائه دهند. آثاری که دربر دارنده تاریخ و حوادث هر منطقه باشد، قهرمانان هر خطه را معرفی کند و مخاطب جوان را با دیدگاه تازهای از آن خطه مواجه کند.
وی افزود: شناساندن درست منطقه به مخاطبان دستاوردهای خاصی خواهد داشت که در نهایت منجر به ایجاد یک سرزمین یکپارچه و قوی خواهد شد.
این نویسنده با اشاره به فضای نمایشگاه کتاب برای مواجهه رو در رو با پدیدآورندگان و دریافت نظر مخاطبان بیان کرد: این ارتباط در نمایشگاه قطعاً وجود دارد اما به شرط اینکه هدفگذاری صحیحی در این زمینه اتفاق افتاده باشد. آثار فاخری تولید شده باشد و آثار مکتوب، گاهی در قالبهای مختلفی چون فرمهای مختلفی از رسانه به عرصه ظهور رسیده باشد. هر منطقه روایتهای ناگفته و پنهان زیادی در دل خود دارد که نیاز به راویان دقیق و تیزهوش دارد.
نویسنده رمان «کتانیهای کوکام» یادآور شد: رمان نوجوانِ کتانیهای کوکام، سال قبل به چاپ رسید و در نمایشگاه رونمایی شد. اتفاقاً رمانی است با زمینه بومی و محلی. روستایی در آبادان که روستایی مرزی و محروم است. از قضا اتفاقات آن برهه تاریخی به روستا لطمههای بیشتری میزند و ساکنان آن را مجبور به دفاع و حمایت از روستای خود میکند. روستای نهر یوسف و نوجوانانی که برای حفظ آن به آب و آتش میزنند.
نظر شما