جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
پیش‌بینی 246 کارگاه برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان زنجانی

زنجان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی 45 عنوان فعالیت در قالب 246 کارگاه حضوری در کانون پرورش فکری برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام علیرضا عیسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: ثبت‌نام برای شرکت در کلاس‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی 45 عنوان فعالیت در قالب 246 کارگاه حضوری در کانون پرورش فکری برگزار خواهد شد، اضافه کرد: این کارگاه‌ها در قالب رشته‌‎های فرهنگی هنری و ادبی ویژه رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سنین تعیین شده برای حضور در کارگاه‌های کانون پرورش فکری شامل گروه سنی «نوباوه» ۴ سال به بالا، «نوخوان» ۷ سال به بالا، «نونهال» ۹ سال به بالا، «نونگاه» ۱۲ سال به بالا و «نوجوان» ۱۵ سال به بالا، است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه امکان حضور کودکان و نوجوانان از همه مناطق استان در کارگاه‌های آموزشی کانون پرورش فکری فراهم شده است، اضافه کرد: خوشبختانه هر سال شاهد استقبال هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان در این کلاس‌ها هستیم.

وی از برگزاری کارگاه‌های عمومی نیز خبر داد و گفت در صورت به توافق رسیدن با گروه چرتکه استان این فعالیت نیز در کارگاه‌های مراکز استان برگزار خواهد شد.

عیسی‌خانی  درباره تعداد نفرات شرکت‌کننده در این کارگاه‌ها نیز گفت: برای تمرکز بیشتر مربی و همچنین یادگیری بهتر، هر کارگاه با وجود استقبال گسترده کودکان و نوجوانان استان باحضور حداقل نفرات برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان افزود: کلاس‌های کانون پرورش فکری شامل کارگاه خوشنویسی- زیبا نویسی، انواع کاردستی(کلاژ...)، سفالگری، عروسک سازی(پلیمری)، نقاشی مقدماتی و پیشرفته، طراحی، داستان، شعر سرایی، نوشتن خلاق۱و۲ است.

وی تصریح کرد: حال خوش زندگی، نمایش خلاق، بازی خلاق، پرورش خلاقیت، گام به گام تا اندیشه، شعر و قصه، فن بیان-زبان بدن، تذهیب و نگارگری، پتینه- دکوپاژ، عکاسی، تصویر سازی، ویترای، موسیقی، کودک(ارف)، نجوم مقدماتی و پیشرفته نیز از دیگر کلاس‌هایی است که در ایام اوقات فراغت برگزار می‌شود.

عیسی‌خانی گفت: کارگاه کودک و مادر، رباتیک، زیست شناسی و محیط زیست، صنایع دستی و هنرهای بومی، پویانمایی، ماسک سازی(هنرهای نمایشی)، ریتم – بازی، موسیقی، ساخت کتیبه (سفال)، قرآن، هنرهای دستی(زیورآلات)، سرود، قصه گویی، هنرهای چاپ دستی(چاپ پارچه)، مهارتهای زندگی(تحلیل رفتار متقابل)، شطرنج و آزمایش‌های علمی نیز از دیگر عناوین کلاس‌های کانون پرورش فکری در ایام تابستان است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها